בית בלוג

מועצה אזורית לכיש // פיתוח כלכלי לעסקים

תהליך מיתוג לעסקים בלכיש

 

 

קורס פיתוח כלכלי לעסקים במועצה נולד מתוך רצון לפתור את האתגרים הגדולים של עסקים קטנים ועצמאיים –

.

* תמחור נכון

* שיפור מיומנויות מכירה

* ניהול פיננסי

* יצירת התמדה, משמעת עצמית וניהול זמן

* חשיפה שיווקית, מיתוג, והגעה לקהל היעד

.

 

יצאנו לדרך עם 30 עסקים בלכיש. במשך 9 שבועות, ועבודה שוטפת בין המפגשים –

 

* תחזית פיננסית ויעדי מכירות

* עיצוב ונראות מסרים באמצעות קנבה.

* צילום ועריכת סרטונים שיווקיים.

* כתיבה שיווקית אפקטיבית.

* שימוש בכלי AI ליצירת פוסטים עובדים.

.

לצד התכנים המקצועיים, יצרנו סביבת עבודה תומכת –

קבוצת וואטסאפ פעילה עם מענה מקצועי וכלים טכניים,

קבוצת תמיכה שמספקת עידוד ומוטיבציה.

.

בכל שבוע הפגשנו את המשתתפים עם חששות והתנגדויות, עבדנו על פירוק מחסומים, ובנינו יחד זהות עסקית ייחודית:

.

בסופו של דבר, זו לא הייתה רק תכנית מיתוג – זו הייתה תכנית שמחוללת שינוי פנימי וחיצוני.

.

ההצלחה מובילה להמשך!

אחרי הצלחת התכנית, ובזכות הפידבקים החמים והרצון להמשיך להתקדם יחד, אנחנו יוצאים לסבב נוסף של מפגשים!

.

 

אם אתם מכירים בעלי עסקים שזקוקים למסגרת תומכת שתעזור להם לגדול ולהצליח – זה הזמן לחבר אותנו לרשויות מקומיות, קרנות תומכות וארגונים עסקיים שיתנו לנו תמיכה (אחריות תאגידית /אחריות לקהילה).

 

צה"ל // פרישה והקמת עסק

יום עיון עם פורשי צה"ל: להתחיל עסק מתוך תכנון, לא מתוך אינסטינקט

יום עיון שלישי לפורשי ופורשות צה"ל – יזמות ופתיחת עסק עצמאי לאחר הפרישה.

יום שלם, בן 6 שעות, מוקדש כולו לפורשים ופורשות שמבקשים להקים לעסק עצמאי חדש.

במהלך היום אני מציעה תהליך סדור של חשיבה עסקית, שמתחיל בשאלות הבסיס וממשיך עד לתכנון מודל עסקי והתארגנות מעשית:

🔹 מהם סוגי ההתאגדות האפשריים – עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע״מ?
🔹 אילו השלכות יש לכל בחירה מבחינה מיסויית, ביטוחית וכלכלית?
🔹 מה ההבדל בין מקצוע לעסק – ואיך ממנפים את הניסיון המקצועי לעסק עצמאי רווחי?
🔹 איך בונים הצעת ערך ברורה ומודל עסקי מותאם לחיים החדשים?
🔹 מה חשוב לדעת על תיאומי מס, הוצאות מוכרות וניהול כלכלי כבר מהשלב הראשון?

זהו יום עיון שמביא את הפורשים והפורשות לחשוב ביזמות, לא כאופציה "במקרה", אלא כדרך חדשה שיש לה היגיון עסקי, מבנה, ויכולת להתקיים לאורך זמן.

 

סדנת יזמות פנים ארגונית

החברה למתנ"סים מחוז ירושלים הזמינה אותי להנחות סדנה על יזמות פנים ארגונית, או במילים אחרות – כלים עסקיים לחדשנות ויזמות בשנת 2025.

הסדנה התקיימה בבית החולים אלי"ן, הממוקם בירושלים, ומתמחה בשיקום ילדים ונוער עם מגוון בעיות פיזיות מורכבות.  

חדשנות היא ערך מרכזי בבית החולים. המרכז לפיתוחים אישיים (פל"א) מפתח פתרונות מותאמים אישית לילדים עם מוגבלויות, כגון עזרים טכנולוגיים המקליקים על התנהלותם היומיומית.  מיזם ALYNnovation משתף פעולה עם חברות סטארט-אפ וגופים בינלאומיים לפיתוח מערכות מתקדמות לשיפור חיי הילדים.

האתגר הוא לשלב חשיבה עסקית יזמית בעבודה היומיומית – 

יועצת עסקית חיצונית שפוגשת עובדים בארגון, שמכירים אותו לפני ולפנים – ברור שיהיו התנגדויות: אבל אצלנו זה אחרת; תבואי יום אחד לעבוד כאן תראי מה זה באמת – נראה לך שיש לנו זמן ליצור, לחדש, ליזום? גם ככה אנחנו לא עומדים בעומס – אז להכניס עוד פרויקטים?

העניין הוא שדווקא בגלל שהם אלה שמכירים את השטח, הם אלה שמבינים לעומק את העבודה והם גם אלה שחיים את הבעיות, דווקא בגלל זה – הם המתאימים ביותר ליזמות כזו. הם מביאים את הידע בתחום שלהם אני מביאה את הכלים העסקיים.

אז איך לחבר את החשיבה העסקית ליום יום שלהם? איך להקנות כלים של יזם למי שמנהל מתנ"ס בשכונה ירושלמית?

כדי להשיג את זה עשיתי שיעורי בית. בעזרת נתונים מהלמ"ס מיפיתי מגמות דמוגרפיות בשכונות בירושלים (כאן יש התחרדות, כאן השכונה מזדקנת); ערכתי שיחות הכנה עם המזמינים; ליקטתי ברשת דוגמאות, עובדות ונתונים. וכמובן למדתי איך הארגון עובד, איך נראה השיווק שלו, אילו שיתופי פעולה וחסויות הוא יכול לקבל, מהם השירותים שהוא מציע לתושבים, מהם ערוצי ההכנסה, ואיך מתנהל הקשר עם הלקוחות.

כל זה כדי לא להנחית מלמעלה רעיונות מנותקים, אלא לגרות את העובדים עצמם למצוא רעיונות שמחוברים למציאות של הארגון, ולהשתמש במשאבים שעומדים לרשותם כמו תוכניות קיימות, דאטה, ערוצי שיווק, ומעל לכל – המומחיות שלהם.

בכל סדנת יזמות פנים ארגונית אני רואה מחדש איך כשהעובדים רואים שהרעיונות שלהם בעלי ערך, זה משפיע ישירות על החיבור ועל תחושת השייכות שלהם, ומכאן גם על המוטיבציה, המחויבות והיצירתיות. וזה באמת רווח נקי לכל הצדדים.

יצאתי מהסדנה וידעתי עשינו משהו משמעותי שישרת אותם בעתיד, וכנראה שגם הם הרגישו כך כי זה מה שהם כתבו לי:

רציתי להגיד לך המון תודה. ראיתי הרבה מרצים בתחום הזה, אבל מעט מאוד מהם ידעו להתאים את הסדנא שלהם עם דוגמאות מהשטח וזה ממש משדרג את כל החוויה‼️

מן התקשורת

עצמאית בשטח - הקמת עסק, כתבה בלאשה
עצמאית בשטח - הקמת עסק, כתבה בלאשה

* כלכליסט, ראיון בנושא הקמת עסק והתאמה לעולם העצמאות

*הארץ, יום בחיי חוה ניסנבוים (05.12.14). הבלוג "365 יום" עקב אחרי 365 אנשים בשנת 2014. להלן סיקור יום בחייה של חוה ניסנבוים, יועצת עסקית.

* כלכליסט, טור דיעה: עסק קטן חייב לחשוב כמו ארגון. חוה ניסנבוים: כדי שעסק יגדל ויצליח עליו להיות בנוי ומנוהל לפי אותם עקרונות ארגוניים של עסקים גדולים.

* כלכליסט, טור דיעה: רגליים קרות אחרי הקמת עסקהשינוי הפנימי שצריך לעשות במעבר מעבודה כשכיר לעבודה כעצמאי.

כלכליסט

* כלכליסט. גמישות של עסקים קטניםבתי עסק קטנים יכולים להגיב במהירות לחדשות, שינויים ולהלך הרוח בציבור, ולהטות את הכף לטובתם.

* כלכליסט. עסקים קטנים שבנויים על טרנד – איך לשרוד כשהאופנה חולפת? תועלות וסכנות של עסקים המתמחים באופנה חולפת, וטיפים להערכות ליום שאחרי.

* כלכליסט. יש לכם רעיון מעולה לעסק? חכו לפני שאתם מתפטרים מהעבודההרצת פילוט, הכנת תוכנית עסקית או השתתפות בפגישות עם יזמים תוך כדי עבודה כשכירים יהפכו את המעבר לעצמאות לקל ונכון יותר.

* כלכליסט. עצמאות? זה לא מתאים לכולם. חוה ניסנבוים-אגוזי, גולדה פיתוח עסקי, עונה על שאלות בסיסיות שכל יזם צריך לשאול את עצמו לפני הקמת עסק עצמאי.

* כלכליסט. נמאס מהבוס? כך תהפכו להיות עצמאים. קישור לכתבה.

* גלובס. כשמודל עסקי פוגש מציאותאיך לעבור בהצלחה את תקופת אי-הודאות המאפיינת עסקים רבים בתחילת דרכם.

* גלובס. שיווק יעיל. איך לעשות שיווק שעובד בגדול בתקציב של עסק קטן

* גלובס מגזין סוף השבוע. שם הכתבה: זה זמן קסם.
הקדמה: הקריירה תקועה? לציבור נמאס? אין בעיה, המציאו את עצמכם מחדש וכ-ו-ל-ם יחזרו לאהוב אתכם. ככה זה עובד. איך שימוש במיתוג יכול לעורר מחדש את אהדת הציבור. קישור לכתבה 

* גלובס

* מגזין 'לאשה' – ראיון לכתבה של ענת מרדכי: זמן להחליף עבודה. לכתבה ליחצו כאן

ינואר 2016, כתבת שער בנושא הקמה וניהול של עסק בעיתון בינ"ל. כתבו לנו אם אתם מעוניינים לקבל קובץ עם הכתבה המלאה.

ליווי שיווקי_1

צעד אחר צעד לשינוי קריירה ובחירת עיסוק חדש. מגזין פאוזה (30), הוד השרון והסביבה, אוקטובר 2007

לקחו יוזמה. למה להתפטר ממקום עבודה מכניס ובטוח ולפנות אל הלא נודע? נשים עם מעוף . מגזין את,  יולי 2006.

* מקומון הוד השרון – כתבה וטיפים בנושא שינוי קריירה. לכתבה לחצו על הקישורים הבאים: 1, 2 (הקישורים יפתחו בחלון חדש).

* YNET 'עושות עסק' היעוץ מופיע בחלק השני של הכתבה

לשכת שמאי מקרקעין בישראל (ע"ר)

חוה ניסנבוים, יועצת עסקית, הרצאה בלשכת השמאים
חוה ניסנבוים, יועצת עסקית, הרצאה בלשכת השמאים

חוה ניסנבוים מתראיינת לתכנית הרדיו סדר נשים בנושא הקמת עסק. דצמבר 2013

לכתבה המלאה, לחצי כאן האיגוד הישראלי ליועצים תעסוקתיים

סדר נשים: חוה ניסנבוים מתראיינת לתכנית הרדיו בנושא הקמת עסק.

בתמונה: שיתוף פעולה עם אתר אונלייף.

 

 

 

 

הקרן ליוזמות חינוכיות // קורס יזמות עסקית

הקרם ליזמות חינוכיות חוה ניסנבוים
הקרם ליזמות חינוכיות חוה ניסנבוים

ליווי אנשי ונשות חינוך בתהליך פיתוח רעיון חינוכי לכדי יזמות עסקית.

בונות אלטרנטיבה // קורס בונות כלכלה

בונות אלטרנטיבה בונות כלכלה | פיתוח עסקי |חוה ניסנבוים

הנחיה עסקית בתהליך שמטרתו תמיכה בעצמאיות ישראליות ופיתוח עסקי, יוני 2024

 

<לסדנת היזמות לחצו כאן>

היא פרצה לחו"ל והמסר שלה: "תתכוננו לשמוע לא"

מאת: חוה ניסנבוים

ב 2005 פגשתי את חיים כהן בדיקסי, ביקשתי לשמוע ממנו על הדרך שעשה. המשכתי משם לדבר עם מיכל נגרין ומייד אחר כך פגשתי בפקיעין את סבתא ג'מילה. באתר הבית שלי כמעט עשרת אלפים עמודים – שם אני מסכמת את כל מה שלמדתי מהיזמים, משתפת עצמאים אחרים.

ככה אני לומדת ומלמדת – מהשטח.

הזמנתי את מירי לשם פלאי, סופרת ומאיירת, לקהילת היועצים העסקיים שהכשרתי, לספר על הדרך המפותלת שעברה עד שהצליחה לעבוד עם ההוצאות הגדולות בחו"ל.

מה חידדתי מהמפגש עם מירי לשם פלאי? שתשוקה היא בסיס חשוב להתחלה, אבל מכאן ועד הצלחה, נדרשת עבודת נמלים. ועקשנות. הרבה ממנה.   

בין אם אתם נכנסים לשוק המקומי או לשוק הבינ"ל, הכתבה תיתן לכם בוסט של השראה ועיצות מעשיות.

ואיורים נפלאים כמובן. 

1 – הגדרת האתגר: מה בעצם עוצר אתכם?

העצה הראשונה היא הגדרה מדויקת של הבעיה. לאחר שמירי הוציאה לאור כמה ספרי ילדים בישראל, היא חשה תסכול מגודלו של השוק בישראל. היא החלה לחשוב היכן יש קהל גדול, ענק, שאליו תוכל לכוון את ספריה ושאלה את עצמה: "מה בעצם עוצר אותי מלהוציא ספר כמו סופרת אמריקאית"?

הרי גם סופרת אמריקאית יושבת בביתה שלה, מול המחשב שלה, היא אינה צריכה לגשת פיזית להוצאה לאור.

מירי הבינה שגם היא יכולה. היא לא צריכה להתגורר פיזית בארה"ב. היא החליטה לנסות.

2 – איך אפשר לקצר את הדרך?

מירי החלה לחפש סופרים מישראל שכבר עשו זאת לפניה, ולהתחקות אחר צעדיהם.

היא גילתה שהקולגות שלה שייכות ל – 3 קבוצות:

  • סופרים שספרם הצליח מאוד בארץ, וההוצאה לאור החליטה ליצור בעצמה קשר עם הוצאות בחו"ל.
  • סופרים שהוציאו עצמאית ספר באנגלית ושיווקו אותו דרך אמזון.
  • סופרות אמריקאיות שעלו לארץ, וממשיכות כאן את מה שעשו שם.

מירי לא הייתה שייכת לאף אחת מהקבוצות הללו, היא הבינה שעליה לסלול דרך חדשה שנראית בלתי אפשרית. בחו"ל הספרים נבחרים בפינצטה. הוצאות לאור מוצפות בכתבי יד מסופרים שמבקשים את מימון הדפסתם.

מאחר שהסיכויים קטנים מאוד, מירי מבינה שתצטרך להשקיע מעבר למקסימום, גם אם זה נראה יוצא דופן או לא מידתי. היא מחליטה להשקיע בכל צעד מעבר למקסימום, דווקא לא לחפש את קיצורי הדרך, הכול כדי להגדיל את סיכוייה הקטנטנים להצליח.

3 – להכיר את השוק האמריקאי.

מירי אבחנה מה הפער בינה לבין סופרת אמריקאית והבינה שעליה להכיר היטב את השוק בארה"ב, להרגיש שהיא חיה שם. היא לומדת להכיר את השוק באופן מעמיק, היא שואלת את עצמה: אילו אמצעים נגישים לסופרת אמריקאית ולי לא? היא מציינת לעצמה ספריות, חנויות ספרים שתוכל לגלות ספרים שיצאו לאחרונה, עיתונים.

מירי מתחילה לקרוא ספרי ילדים מארה"ב, מתמקדת בספרים שיצאו לאחרונה והצליחו, מזהה מגמות, טרנדים, נושאים, שמה לב לעיצובים, לציורים.

למשל היא מגלה שכמות המילים לסוג הספרים שלה בארה"ב קטנה בהרבה מהמקובל בישראל. לאמריקאים חשוב טקסט קצר, תמציתי, מינימליסטי. אפילו ההוצאות דורשות במפורש – 600-700 מילה לספר, אחרת לא יקנו אותו. היא לומדת היטב הבדלי מנטליות, מהם הנושאים שהם 'פוליטקלי קורקט' או להפך. היא חוקרת עד שהיא מכירה היטב את הקודים התרבותיים של השוק.

היא חקרה היטב מי ההוצאות לאור בארה"ב, גודלן, איכותן, ייחודן, מי העורכים שעובדים איתן, מי הסופרים המפורסמים, דרך איזו הוצאה הם מפרסמים, כל מה שיכלה למצוא עליהם. ממש חיה את התחום שלה בארה"ב.

צעד נוסף שעזר לה להכיר את השוק היה כשהצטרפה כחברה לאגודה של סופרים ומאיירים אמריקאים, שיש לה סניף בישראל. דרך החיבור הזה יכלה להכיר את הדמויות מהתחום, להיחשף להרצאות ולמידע, עד שנעשתה מנהלת האגודה בהתנדבות, כ 10 שנים. זה קידם מאוד את הבנתה ואת הקשר שלה עם עולם הספרות בארה

4 – להתאים את המוצר לשוק.

היא מבינה שהספר הראשון יוצר את הרושם הכי חזק, איתו היא רוצה לצאת לעולם, לכן הוא זה שהכי צריך להתאים לשוק, לקהל היעד.

מירי מחליטה ליצור את הספר במיוחד עבור השוק בארה"ב, לאחר שהכירה אותו היטב. היא לא תיקח את אחד מספריה הישראלים ותתרגם אותו לאנגלית.

כשכתבה את הספר הייעודי לקהל בארה"ב, החליטה להשתחרר מכל מה שהכירה עד היום בכתיבה כישראלית. היא הרשתה לעצמה לדמיין משהו אחר לגמרי ממה שהייתה רגילה אליו. אין לראות איום בלהמציא עצמך מחדש, להפך, זה מאפשר להשתחרר מצורת החשיבה ומהתדמית הישנות.

 

5 – הקפדה מקצועית על כל פרט במוצר, גם על הקטנים שבהם

  • רכישת כלים טכניים לביצוע המשימות – מירי עשתה כל שיכלה כדי לשפר את האנגלית שלה: קראה, כתבה, הקשיבה, דיברה.
  • מכתב מלווה – מירי ביצעה מחקר איך מקובל לכתוב את המכתב שיישלח יחד עם כתב היד: כמה מילים, איך לנסח, איך פותחים, איך מסיימים. היא שכרה יועץ מקצועי שמלווה כותבים בתחום הזה. היא בדקה לעומק למי היא רוצה לשלוח, לכמה סוכנים, מי מתאים לספר שלה.
  • צילומי הספר – כשהספר היה כבר לקראת סיום, הרגישה שגם על הצילומים להיות טובים. היא שכרה צלם מקצועי שיצלם פריטים קטנטנים שישתלבו באיורי הספר: המחק המשומש שלה והעיפרון שלה. היא לא ויתרה על בדל דיוק ומקצועיות בכל התהליך.

 

6- להתכונן לשמוע לא

מירי יכלה לפנות בעצמה להוצאות לאור, אך הבינה שהוצאות לאור גדולות ובינוניות מוצפות בפניות. הן מקבלות הצעות רק מסוכנים שעובדים איתן, המבצעים סינון ראשוני. היא מחליטה לפנות לסוכנים אלה כדי שכל הדרכים יהיו פתוחות בפניה.

אחרי חודשים רבים של עבודה מאומצת, החלה לשלוח לרשימת הסוכנים הנבחרים שלה את הספר והמכתב המלווה. כאן היה לה ברור שיתחילו להגיע התשובות השליליות. היא יודעת על קולגות שבגלל הסירובים התייאשו, לא יכלו לעמוד בזה לאורך זמן. היא חששה מאוד שגם לה זה יקרה. היא ידעה שכל תשובה שלילית תגרום לה לאכזבה גדולה כמו נפילה לבור עמוק ולמחשבות מחלישות – 'מה אני חושבת לעצמי, מי אני'? היא תהתה כמה זמן תחזיק מעמד כשיגיעו הסירובים ויצטברו. לכן החלה להכין עצמה לסירוב מראש: היא בדקה ומצאה שלפי הסטטיסטיקה רק 1 מתוך 1000 מקבלים תשובה חיובית מסוכן סופרים. היא הבינה שתעבור תהליך דומה.

אחרי ההכנה שעשתה לעצמה, הגיע הסירוב הראשון. להפתעתה – מירי חשה שמחה! היא דימתה עצמה למטפסת במדרגות, לא לנופלת לבור. היא ידעה שהיא תקבל המון "לא" אך צריכה רק סוכן אחד שיגיד "כן". היא מדגישה: לשמוח מהדרך, מהכישלונות – הם אלה שמקדמים אותנו למטרה.

עבודת נמלים מוקפדת – 80 פעם הגישה מירי את בקשותיה לסוכנים! שוב ירדה לפרטים הקטנים, הפעם של הסוכנים. לכל סוכן דרישות אחרות והיה עליה להתאים כל הגשה לדרישות של כל סוכן. בסופו של תהליך, 3 סוכנים רצו לשווק את הספר של מירי. כעת היא הייתה צריכה לבחור ביניהם. המאמץ השתלם!

וסוף־סוף הושגה אבן הדרך הראשונה ומירי חתמה חוזה עם סוכנת ספרותית אמריקאית מהשורה הראשונה בתחום ספרי הילדים! אך בכך לא תם המסע. עכשיו הסוכנת התחילה להגיש את הספר להוצאות לאור.

כשהסוכנת שאלה אותה אם היא רוצה שתעביר אליה את התשובות השליליות שתקבל מהוצאות לאור, למירי לא היה ספק. היה לה ברור שדווקא מהסירובים היא יכולה ללמוד הרבה. ואכן כך היה:

חלק מהעורכים כתבו לה את הסיבה – למה לא התקבלה.

חלק מהתשובות חזרו על עצמן, ובכך התקבל הדגש לנקודה מסוימת.

היו גם תשובות שהכילו חיזוקים חיוביים על הספר שלה, למרות הסירוב.

ולפעמים הסיבות לסירוב לא היו קשורות לאיכות ספרה אלא לשיקולים פנימיים של ההוצאה.

והתוצאה הסופית?

בימים אלו ראה אור ספרה הרביעי של מירי בארה״ב. ארבעת הספרים יצאו לאור דרך הסוכנת שלה, וכולם בהוצאות לאור המממנות באופן מלא את כל תהליך ההוצאה לאור, ומשלמות על בסיס מקדמה + תמלוגים.

אחד הספרים של מירי ראה אור בהוצאת פינגווין רנדום האוס-  הוצאת הספרים הגדולה בעולם.

הספר האמריקאי הראשון שלה כבר תורגם ל-8 שפות נוספות ויצא לאור בארצות רבות סביב העולם, מספרד ועד סין.

תודה מירי על הרצאה מחכימה ומזריקת מוטיבציה,

כעת נשאר להפנים וליישם.

מיצוב – לתפוס מקום טוב למעלה

מפת מיצוב
מפת מיצוב
לתפוס מקום טוב למעלה –
פוסט לעסקים שרוצים לקטוף פירות.
.
בכל ייעוץ או קורס אני מבקשת: תכינו רשימת מתחרים,
תכירו את האחרים בשוק, תראו איך עובד השוק בתחום שלכם, מה המחירים, איפה מפרסמים.
.
לאחר שתכירו את השחקנים בשוק, מיינו אותם במפת המיצוב (positioning) –
את מי תמקמו בקטגוריה הנמוכה של האיכות והמחיר?
מי למעלה?
מי המתחרים שגבוהים באיכות אך נמוכים במחיר?
הקיפו בעיגול כל קבוצת שחקנים או מתחרים.
.
ועכשיו החלק הכיפי בעבודה –
באיזה עיגול אתם רוצים להיות?
.
תוכלו להיכנס לכל עיגול,
להיות רמי לוי או ניצת דובדבן. נמוך או גבוה.
כולם עושים כסף.
.
הפוסט הזה מדבר רק על העיגול העליון – גבוה בפינה למעלה.
.
נאמר שאתם מוכרים שוקולד – אני מדברת על לינדר, טובלרון, פררו-רושה או נוטלה. לא על שוקולד השחר (שנמכר מעולה בארץ).
.
הפואנטה שלי היא זו –
.
עסקים רבים כל כך
יכולים ורוצים להיות בעיגול העליון אך הם פועלים כמו עסק שנמצא בעיגול התחתון.
.
הם שיודעים כל כך הרבה ומביאים טון ניסיון ואיכות,
בטעות זורקים את הערך המוסף הצידה, ולא מציעים אותו לעולם.
.
דוגמה –
לפני כמה ימים גילתה לי מנחת הורים שהיא חשבה שאני שואלת על העבר שלה כי אני סקרנית.
אף יועץ לא שאל אותה על העבר שלה.
אני שואלת על העבר – מי היא ומה עשתה –
כדי להבין את כל ההון המקצועי שהיא מביאה.
והיה לה הון מקצועי מטורף!
.
כמובן שעם הון כזה, עם איכות כזאת, אני רוצה לשחק בקטגוריה גבוהה,
לדבר במדיות החברתיות את כל העושר הזה, לספר על מקרים מורכבים שפתרה ללקוחות שלה.
.
והדיאטנית? סיפרתי עליה בפוסט אחר. היא שלקוחות אומרים עליה שהיא כמו רופאה. ברור שאני רוצה לשווק את זה.
מייד מעלה אותה במיקום.
.
'אסרתי' על הדיאטנית לכתוב על ירקות ירוקים ומה לאכול לארוחת הבוקר.
נו באמת, גולשים עלולים לטעות שהיא ממוקמת שם למטה, בתוכן בסיסי וראשוני.
.
מנחת ההורים וגם הדיאטנית לא זיהו את ההון שלהן.
אבל יש קבוצה אחרת של עסקים שמבינה ורואה את כל העושר שיש לה להציע
ובכל זאת לא מציבה את עצמה גבוה.
למה?
הרבה פעמים זה פחד. או חוסר ביטחון. לפעמים הם אומרים על עצמם שזה להשוויץ או גרידי/חמדני, פדיחות ובושה לספר על עצמם. חבל – העסק נשחק.
.
והיה את המקרה של שרית. טוב, זה היה מרתק. היא שלחה אליי את הדוחות הכספיים לפני הייעוץ. קראתי, ניתחתי, הבנתי. ראיתי שולי רווח נמוכים. העובדים שלה יקרים מאוד ביחס להכנסה. נאמר שהיא מקבלת מלקוח 600 שח לשעה, מהם היא מפרישה לעובד 500 ₪. נשארת עם 100 שח לשעה.
בפגישה היא הסבירה לי שהעובדים איכותיים ואין אפשרות לבצע את העבודה עם כוח אדם 'זול'.
.
רגע, אם את משלמת לעובדים מחיר גבוה, למה את לא גובה מחיר גבוה יותר מהלקוח שלך?
למה לעובדים שלך את מגדירה שזו עבודה מורכבת, אבל מול הלקוח המשלם הגדרת העבודה בסיסית בלבד?
.
היא ענתה שאני לא מבינה את השוק- שהמחירים ירדו ואי אפשר לקבוע מחיר גבוה יותר.
אמרתי שנתקשר לעמיתים שלה ונבדוק את השוק. אולי היא צודקת.
היא טעתה – הקולגות אישרו שאת העבודה שהיא עושה מגדירים אחרת, וההגדרה האחרת מתומחרת גבוה יותר.
.
נאמר שהיא מתמחרת ללקוח ביצוע, אבל מה שהיא באמת עושה זה פיתוח ומחקר. על פיתוח ומחקר משלמים יותר.
.
פגשתי קבלן בנייה, מיקמנו אותו, שם גבוה.
ואז הוא אמר, "אני למעלה אבל פונה ללקוחות של העיגול האמצעי. הקבלנים למעלה משווקים ומוכרים ללקוחות אחרים, אני גם צריך למכור להם".
.
אמרתי לו שזה דומה לשוק הרכבים – ליגואר יש לקוחות, למיצובישי יש לקוחות. כל חברת רכבים משווקת ללקוחות שלה.
.
אסיים בפוסט קולע שפירסמתי בעבר והוא מתאים לכאן –
בסוף הסרט 'כרטיס לגן עדן' יש כמה דקות של פספוסים מהצילומים. בפספוס הדיילת מפילה את המגש והשמפניה על השחקן ג'ורג' קלוני.
.
ג'וליה רוברטס לצידו מגיבה בחיוך: לא נורא, יש לנו עוד ג'ורג' קלוני.
קלוני בטבעיות עונה לה: כן, תתקשרי 1-800-800-בראד פיט.
כלומר, קלוני מבין שהוא ממוקם שם למעלה במפה יחד עם חברו בראד פיט. הם בליגה גבוהה, רחוק מהאחרים. הוא מבין את הערך שלו.
.
בראד פיט וקלוני גם פרזנטורים של חברות קפה מתחרות – נספרסו ודה-לונגי. כלומר, אם דה-לונגי רוצים להיות גבוהים כמו נספרסו הם בוחרים בבראד פיט שייצג אותם.
אז עכשיו אתם – נאמר שאתם שם למעלה, מה זה אומר? איך תתנהגו?
.
מה עליכם לכתוב או לאמר ברשתות? אלו צבעים ישדרו מיצוב גבוה? איזה פונט? איזו תמונה? איפה אתם צריכים לפרסם כדי לשדר גבוה? מה תצלמו לפוסט? איפה תצטלמו בוידאו – מסר שישדר את העיגול הגבוה.
מה המחיר הנכון לכל מוצר ושירות?.
.
אל תוותרו על סקר מחירים! האמינו לי, אתם תופתעו! אל תניחו שאתם יודעים מה המחירים בקבוצה שלכם!
.
פעם אחת תבינו את המפה,
לאחר מכן, תפעלו בהתמדה מול הלקוחות.
רק הלקוחות מעניינים –
מסר אחר מסר, הם ילמדו שאתם שם גבוה.
.
בשורות טובות
חוה ניסנבוים

למה כל עסק חייב לגוון את מקורות ההכנסה שלו?

 מאת חוה ניסנבוים, ייעוץ עסקי

בפרוץ מלחמת חרבות ברזל, חלה ירידה של 29% ברכישות אשראי במגזר הפרטי. שנתיים לפני כן, הממשלה לא אישרה תקציב למשך תקופה ארוכה, מה שעצר הזרמות כספים לעסקים. במילים אחרות – כשלקוח אחד קופא, כדאי שתהיה לכם הכנסה ממקום אחר.

עסקים רבים מתמקדים בערוץ הכנסה אחד, נאמר מכירה ללקוחות פרטיים או מכירה ללקוחות עסקיים. אבל המציאות העסקית בישראל (ובעולם כולו) מלמדת אותנו שכדי לבנות עסק יציב, שחי לאורך שנים ויודע להתמודד עם משברים – חייבים לפזר סיכונים.

חושבים עסקית, מגוונים ערוצי הכנסה

במקום להסתמך על מקור אחד, נסו לשלב לפחות שניים או שלושה מקורות הכנסה במקביל. הנה כמה דוגמאות מרכזיות למודלים עסקיים, עם דוגמאות שיכולות לעבוד גם בעסק שלכם:

1.     B2C – מכירה ללקוחות פרטיים

מוצרים או שירותים שנמכרים ישירות לצרכן.

📌 דוגמאות:

  • מאמן אישי שמוכר חבילות ליווי פרטניות
  • סדנאות והרצאות ללקוחות פרטיים
  • מימון המונים (Crowdfunding) שבו לקוחות פרטיים רוכשים מראש מוצר או שירות שיפותח בעתיד.

2.     B2B – מכירה לעסקים וארגונים

האם יש לכם שירותים שיכולים להתאים גם לארגונים (business to business)?

לרוב מדובר בעסקים עם תקציבים גדולים יותר, חוזים ארוכי טווח ופוטנציאל לצמיחה יציבה.

📌 דוגמאות:

  • מרצה שמעביר הדרכות לפיתוח צוותים בארגונים
  • מאמן שמגיע לאימון עובדים ומנהלים בארגון
  • ספק שמוכר תוכנה לניהול מלאי לרשת חנויות
  • חברה שמייצרת חומרי אריזה לעסקים אחרים

במודל הזה, העסק מוכר מוצר או שירות לעסק אחר, שמציע אותו ללקוחות שלו.
📌 דוגמאות נוספות:

  • ועד עובדים שקונה הרצאה למאות עובדים
  • קופות חולים שמסבסדות טיפולים בקליניקות פרטיות
  • פלטפורמות מסחר שמוכרות מוצרים מספקים חיצוניים

היתרונות : חיסכון בעלויות שיווק ומכירה ישירה לצד צפי הכנסות. החיסרון? העסק המתווך לוקח עמלה על כל עסקה. אז מה עושים? מקצים לארגונים רק חלק מהמכירה שלכם ונהנים מכל העולמות

 תוספת חשובה: אחריות תאגידית. ארגונים עסקיים מחפשים לעיתים קרובות פרויקטים חברתיים לתמוך בהם כחלק מאסטרטגיית האחריות התאגידית שלהם.

עמותה בירושלים שקיבלה תמיכה כספית להקמת מגרש ספורט ממתחם עסקי בירושלים.

 הצטרפו לקבוצת הפייסבוק ערך לדרך ולקבוצת הפייסבוק אחריות תאגידית כדי להישאר מעודכנים.
 

3. G2B מכירה למגזר הציבורי והממשלתי

המדינה מקצה תקציבים גדולים לפרויקטים בתחומים שונים – חינוך, תעסוקה, בריאות, תרבות ועוד. עסקים שידעו להשתלב במכרזים ובמאגרי ספקים יכולים ליהנות מהכנסה יציבה.

📌 דוגמאות:

  • הדרכות והכשרות במסגרת גפ"ן – מערכת הספקים של משרד החינוך
  • פרויקטים של משרד התרבות לתמיכה באמנים ויוצרים


למצוא קולות קוראים דורש חיפוש אקטיבי. הנה כמה דרכים להתחיל:

·       חפשו בגוגל מילות מפתח כמו: קול קורא + תחום העיסוק שלכם. לדוגמה: "קול קורא הדרכת הורים", "קול קורא יזמות טכנולוגית".

·       גשו לאתר החשכ"ל או כדי לבדוק אילו אפשרויות קיימות.

·       גילשו ישירות למגוון משרדי הממשלה והצטרפו למאגרים,  

o      לדוגמה, מאגר ספקי גפ"ן של משרד החינוך מאפשר למרצים ומדריכים להציע את שירותיהם לבתי ספר.

o      דוגמה אחרת, מאגר היועצים של משרד הכלכלה מאפשר ליועצים להציע שירותים לעסקים.

 

התאמת המוצר או השירות לכל ערוץ הכנסה

גיוון הכנסות לא אומר להמציא את העסק מחדש – אלא למצוא דרכים להתאים את הקיים. לדוגמה:

  • יועץ עסקי המלווה יזמים פרטיים יכול להציע את שירותיו גם לעמותות או לתוכניות ממשלתיות לתמיכה בעסקים קטנים.
  • סטודיו לאמנות שמוכר יצירות ללקוחות פרטיים יכול להגיש מועמדות לתמיכות בקרנות אומנות ותרבות.
  • מדריך סדנאות להורים יכול להציע את השירות שלו למוסדות חינוך או לארגונים עסקיים שמעוניינים להעניק לעובדיהם הכשרות הורים.

 

5. B2P– תמיכה מקרנות ותרומות פילנתרופיות

גופים פילנתרופיים משקיעים מיליוני שקלים בפרויקטים חברתיים. אם יש לכם עסק עם אג'נדה חברתית, זה ערוץ שיכול להוות מקור מימון משמעותי (חד פעמי או חזרתי).

📌 דוגמאות:

  • קרן משפחת שעשוע שתומכת ביזמות חברתית
  • קרן לירושלים שמקדמת פרויקטים קהילתיים
  • קרנות של מפעל הפיס למימון יוזמות תרבות ואמנות

 

איך למצוא תמיכות ומענקים?

·        חפשו בגוגל מילות מפתח כמו: קרןאו קרן בתחום העיסוק שלכם.

·        הירשמו לעדכונים מאתר שתי"ל (לשונית מענקים ותמיכות)

 

לסיכום: אל תחכו למשבר – תבנו יציבות עכשיו!

עסק שלא מפזר את הכנסותיו נמצא בסיכון גבוה. גיוון ערוצי ההכנסה מאפשר לכם להיות מוכנים לכל מצב, למקסם רווחים וליצור בסיס פיננסי איתן. תתחילו לחפש את הערוצים המתאימים לכםותשאלו את עצמכם: איזה עוד מקור הכנסה יכול להתאים לי?

להזמנת הספר המלא לניהול עסק 

עמותת יוצאים לשינוי // סדנה בנושא תמחור

יוצאים לשינוי - סדנה בנושא תמחור , קביעת מחירים ומכירות

ארגון יוצאים לשינוי הוקם כדי לדאוג לעתידם של היוצאות והיוצאים מהחברה החרדית, העושים מסעם להשתלבות בחברה הכללית בישראל

"אם אין קמח, אין דירה"

  • הקורס בשיתוף עם עיריית תל אביב-יפו הוביל את הצעירים שפנו לדרך עצמאית לרכישה של מיומנוית עסקיות וניהוליות – שיווק, תימחור, דיוק המוצר.
דילוג לתוכן