גולדה מלווה את חברת TOTAL ADMIN בתהליך פיתוח עסקי ושיווקי למעלה משלוש שנים.
חברת TOTAL ADMIN הוקמה על ידי שירלי קאץ ב 2008, ומספקת שירותי אדמינסטרציה ותפעול במיקור חוץ (outsourcing) לחברות סטארט-אפ. לחברת טוטאל אדמין כארבעים לקוחות פעילים, והצוות מונה עשר מתפעלות אשר מחלקות את זמנן במהלך השבוע בין הלקוחות השונים. שירלי פנתה לגולדה והציגה חברה מיוצבת אשר נמצאת בנקודה בה היא מוכנה לקפיצה למדרגה הבאה. בתום תהליך מקיף של ייעוץ עסקי, הוגדרו ייעוד וליבת מומחיות על בסיסם נדרשנו לגבש לחברה אסטרטגיה עסקית ושיווקית.
האתגרים
מצד אחד, מדובר במותג שהחזון שלו הוא "לעשות תיקון" לשוק ולהביא דיסיפלינה סדורה לקהל היעד. מצד שני, חשוב להבין שמדובר על חינוך מחדש של שוק ועל שינוי משמעותי של ההרגלים הנהוגים בו.
לפיכך האתגרים העיקריים שלנו הם:
– לתאר את הערך גם לסטארט-אפיסטים וגם לקולגות (אנשי כספים, הBIG4, אקסלרטורים ועוד), שלכל אחד מהם צרכים שונים.
– לרתום את הקהל לשינוי המבוסס ברובו על מיקור חוץ שבו אמורים להכניס עובדת חיצונית של טוטאל אדמין לחברה מתהווה.
– להסביר לסטארטאפיסט הישראלי, שעסוק (מאוד) בפיתוח, למה שווה לו לנסות את ההסדר המתואר ולשלם עמלה על התהליך.
הפיתרון
- מיתוג החברה כספקית שירותים קריטית בזירת הסטארט-אפים הטכנולוגיים.
הדרך
- העלאת מודעות בשוק לחברה ולשירותים שהיא מספקת על ידי יחסי ציבור, השתתפות בכנסים וייזום מפגשים עם קהל הלקוחות הפוטנציאליים.
- יצירת שיתופי פעולה עם קולגות ונותני שירותים אחרים בתעשיה
- פיתוח אסטרטגיית תקשורת שיווקית, ופיתוח תוכן שיווקי למדיות שונות: ברושורים, מצגות, אתר הבית, מדיה חברתית ומגזינים רלוונטיים.
האסטרטגיה העסקית לשנת 2015 כללה יצירת שיתופי פעולה עם גופים נוספים הנותנים שירותים לסטארטאפים. במסגרת הפניה לשותפים פוטנציאלים הבנו שאנו צריכים לעדכן את החומרים השיווקיים של החברה, על מנת שישקפו בצורה חדה וברורה את התועלות ש TOTAL ADMIN מביאה לחברות סטארט-אפ.
בנוסף, החלטנו להגיש את החומרים באמצעות Roojoom, כלי אינטרנטי שיווקי, התורם להעלאת המעורבות בשימוש בתוכן של המפרסמים, פרי פיתוח חברת סטארט-אפ ישראלית. השימוש בכלי חדשני ועדכני ממצב את TOTAL ADMIN כחברה המעורבת בזירה הטכנולוגית בה היא פועלת, ובמקביל – בהחלט משיג את תוצאות טובות יותר של קריאת תכנים ושימוש בהם. להלן ה Roojoom של TOTAL ADMIN
העלאת מודעות ומיצוב
מטרת פיתוח עסקי ליצור הזדמנויות חדשות ולבסס את הקרקע לטווח הרחוק. לכן, במקביל לזרוע המכירות אשר עובדת מצויין בשוטף בראשותה של שירלי, אנו בגולדה פועלים להעלאת מודעות בשוק לשירותי החברה, לא רק בקרב לקוחות קצה פוטנציאליים, אלא גם בקרב לקוחות קיימים, שותפים עיסקיים ונותני שירותים מקבילים בתחום הסטארטאפים הטכנולוגיים. פעילות זו מביאה למיצוב החברה כשחקנית מפתח בזירה מקצועית ומשמעותית בתחומה.
דוגמה אחת לפעילות כזה היא ראיונות עם לקוחות קיימים באתר הבית –
דוגמה אחרת לפעילות כזו, מתקיימת באמצעות מפגשי מיט-אפ (meet-up) שאנו מארגנים, ערב של הרצאות ונטוורקינג בין יזמים טכנולוגיים. המפגשים מתקיימים בחממות טכנולוגיות הפועלות לטיפוח חברות סטארט אפ. כך, יצרנו קשרים עסקיים חדשים וחשיפה גדולה ליזמים.
המיטאפ משלב בין הרצאה של יזם לקוח ב TOTAL ADMIN לבין הרצאה של שירלי, המייסדת של TOTAL ADMIN. בהרצאתה, שירלי מתארת ליזמים המשתתפים את שירותי החברה, וחשיבות הקמת מערך תפעולי ואדמינסטרטיבי By the Book למן השלבים הראשונים בהתהוות החברה.
במיטאפ שהתקיים בהאבננה (חממת היזמים ברעננה) הרצה יוני לינדנפלד, ממייסדי חברת Any.Do וסמנכ"ל R&D בחברה. חברת Any.Do לקוחה מרוצה של TOTAL ADMIN מזה כמה שנים ושירלי מתפעלת אותם באופן אישי. יוני נתן הרצאה מרתקת אודות תהליכי העבודה היומיומיים, עם דגש על תהליכי תכנון, מדידה ואופטימיזציה אשר הן מיישמים באופן שוטף.
הערב התנהל באוירה נעימה, ובאיכות אשר משקפת את האיכות הגבוהה והמעודנת שירותי TOTAL ADMIN. זהו ההקשר שאנו מבקשים ליצור בקרב שותפים עסקיים ולקוחות פוטנציאליים אודות החברה.
תוצאות בשטח
- עליה במודעות בשוק לשירותי החברה ולצרכים שהם עונים עליהם.
- פניה לאנשי מקצוע בסקטור העסקי נענית בבקשה למידע נוסף וברצון בקביעת פגישות.
- נוצרים שיתופי פעולה חדשים אשר פותחים הזדמנויות חדשות.
כמה מילים על שיווק יעיל שעובד בגדול גם בתקציב של עסק קטן
אנחנו מאתרים את המקומות שבהם קהל היעד שלכם נמצא (אתרי אינטרנט פופלאריים, פורומים, מקומות פיזיים) ושם – פועלים. אנחנו משקיעים את האנרגיה רק במקומות שבהם נמצאים ריכוזים גבוהים מקהל היעד שלכם: אתרי אינטרנט פופולריים, כנסים, עסקים משיקים (B2B) וכיו'ב.
אנחנו מומחים בשיווק באינטרנט וגם צברנו ניסיון רב בייזום ויצירה של ארועים בשטח כמו כנסים ארציים ללקוחות שלנו ומפגשים קטנים יותר מסוג של meet-up – הכל בתקציבים נמוכים. אנחנו זוכרים תמיד למנף את הארוע כך שתפיקו ממנו כמה שיותר רווחים: לקוחות במיידי, לקוחות פוטנציאליים לקנייה של מוצרים, תיעוד וסיקור האירוע ועוד.