סוד ניהול העסק

כמה עסקים אתם מכירים שפועלים שנים רבות וצומחים כל הזמן? כמה מהם הם עסקים שמחזיקים מקום פיזי, כמו מרכז ספורט, מרכז הורים או חממת עסקים? יש עסקים כאלה – כמו מכולת, מוסך, או מספרה – מוצרים או שירותים בסיסיים מהסוג שכל אחד מאיתנו צריך. אבל ורד איס אפרים מנהלת סטודיו להתעמלות כבר יותר מ־30 שנה! מה יש בו? מה יש בה? איך זה מצליח? על כך בטור של חוה ניסנבוים

כבר למעלה מ־10 שנים שאנחנו עובדות יחד, ורד איס אפרים ואני. היא מנהלת סטודיו להתעמלות בגישה ייחודית, ואני המלווה העסקית.

לאורך השנים ורד מגיעה אליי למשרד בצמתים שונים בדרכו של העסק – כשהעסק מיצה את השלב העסקי שבו הוא נמצא והגיע הזמן לקפוץ למדרגה הבאה, כששירות מסוים מבקש דיוק, כשהסביבה משתנה וצריך להסתגל למצב החדש (מי אמר קורונה ולא קיבל התעמלות בקורס דיגיטלי).

ואז, לפני כשבוע, לראשונה הגעתי אני אל ורד לטיפול. זה לא שונה מכל ביקור שלה אצלי – משהו כואב, מבקש דיוק, הגוף (הפיזי או העסקי) מבקש שיאירו עם פנס ויגלו מה הבעיה, ויטפלו בו כדי שיוכל להמשיך בדרך.

בסיומו של בוקר שבו טיפלה בשכמה השמאלית שלי, בחנה מה יכול לגרום לכאבים (תנועה לא סימטרית בריצה למשל), וגם ציידה אותי בתרגילים לחיזוק, שחרור והגדלת טווחי תנועה – התיישבתי ברכב, הגוף רפוי, אני בערפול חושים נעים, והרהרתי לעצמי – מה סוד הקסם שלה?

נכון, היא מומחית עם 30 שנות ניסיון ועבודה יומיומית בשטח. נכון, היא מקפידה ללמוד כל הזמן וממשיכה להעשיר את ההבנה שלה בגוף האדם. ועם זאת, יש כאן גם מרכיבים שהופכים את המתכון הזה למוצלח במיוחד, יש כאן נוסחה שפשוט עובדת.

הינה כמה רכיבים שאני מזהה בעסק של ורד, ומציעה לכם לבדוק מה מהם תוכלו להעביר לעסק שלכם. נסו לקחת כפית ביום מהשיקוי הזה שישפר את סיכויי ההצלחה של העסק שלכם –

 

# 1
תפיסת העבודה: ייעוד

העסק הוא לא ג’וב, גם לא קריירה. בעלת העסק הזה פועלת מתוך שליחות (calling). היא מחויבת כל כולה לעשייה. היא מתמודדת עם אתגרים שאורבים לפתחה, מתעקשת וממשיכה. קשיים הם לא סיבה להסיט אותה מהמסלול, החיבור שלה לעסק גדול מזה. והוא מתחיל מגיל צעיר – מילדה שסבלה מעקמת, וסרבה ללכת עם חגורה, ילדה שחלמה להישאר בעולם הספורט וללמד. כשטופלה בשיטת תנועה ייחודית הרגישה שמצאה את מה שחיפשה.

מכאן גם המוטיבציה הגבוהה לטפל ביציבה של ילדים ובני נוער – כדי שהגוף יהיה מאוזן כמה שאפשר בתקופת הגדילה; ללא חגורות ומכשירים; בדרך שמקרבת אל הגוף ומעודדת חיבור, מודעות ושליטה.

 

# 2
הראייה: ארוכת טווח

היא כאן כדי להישאר, אין לה ספק. לכן היא מסתכלת קדימה, וחושבת מה עליה לעשות כדי להישאר. אילו עדכונים עליה לחולל בעסק כדי להיות כאן. ההסתגלות למציאות בלטה במיוחד בקורונה – ורד עברה לאמן את לקוחותיה – צעירים ומבוגרים בני 80, גם יחד – בזום. בה בעת היא החלה לפתח תוכנית התעמלות דיגיטלית, סדרת סרטוני וידאו לחיזוק הגב התחתון. במחשבה קדימה היא החליטה לנצל את הזמן כדי לשפץ את הסטודיו, לחדש ולשפר אותו לעתיד.

# 3
הפוקוס: תשומת לב לפרטים

ראייה פרקטית ותשומת לב לכל פרט בכל פרויקט. כשהסטודיו חודש ורד ניהלה את תכנון המרחב, פלטת הצבעים ובחירת הבדים. ביצירת המוצר הדיגיטלי היא זו ששמה לב לאיכות הסאונד, לשקופית המתאימה ולעמדה שממנה היא מנחה את הצופים. ועמוד הנחיתה? המבנה, העיצוב – על הכול היא מפקחת ביד רמה.

 

# 4
תשומת לב לפרטים, גם בכספים.

ההוצאות נשקלות היטב. כל פרויקט מתוקצב ביחס ישיר להכנסות שלו – אלה הקיימות ואלה הפוטנציאליות. אין גחמות. אין הוצאות שאינן כדאיות. הכול מחובר לשורת הרווח, ועם זאת שורת הרווח אינה מיידית תמיד, היא יכולה להיראות רק כעבור זמן מה או בצורה עקיפה. כך, חידוש הסטודיו יוצר אצל ורד תחושת התחדשות ומוטיבציה לעבוד, ואצל לקוחות הוא מעורר התאהבות חדשה במקום מטופח ומושקע.

# 5
ערך אמיתי ללקוח

כל מה שאמרנו טוב ויפה אבל זה לא היה עובד בלי ערך אמיתי לקהל היעד. חיזוק הגוף, שיקום או מניעה; מתבגרים ומבוגרים, נשים וגברים, ילדים עם סרבול תנועה או קושי בוויסות חושי – כולם מקבלים טיפול למכאובי הגוף וגישה מחזקת לחיים – לתנועה היומיומית. הגישה רכה, כזו שרואה את הלקוח בצורה מערכתית, ומעניקה לו חוויה מלאה לגוף, לנפש ולאתגרי היומיום.

 

# 6
שימור הלקוחות

ורד מגייסת לקוחות חדשים, היא שותפה בקבוצת נטוורקינג, מתפעלת עמוד פייסבוק ועוד. ועם זאת, העיקר בעיניי הוא שימור לקוחות – בנוסף למענה מקצועי היא מעניקה להם גם יחס חם, אוהב ואכפתי, ועוטפת אותם בחממה שבה הם יכולים להתגבר על מכאובים ולשוב לשגרה מחוזקים ובריאים יותר. זה מה שמשאיר אותם בסטודיו, וזה מה שמצרף מטופלים חדשים, שמגיעים ונשארים.

# 7
התייעצות

ורד מומחית בתחומה ורבים מגיעים אליה כדי להתייעץ. ודווקא משום כך היא מכירה בערכו של ייעוץ מקצועי, ומקפידה גם להתייעץ ולהיעזר במומחים – בגרפיקה, בהדרכה המקצועית שלה, בוידאו, בצד העסקי. את מה שהיא לא מתמחה בו היא משלימה עם בעלי מקצוע איכותיים, וכך נוצר השלם. שום דבר לא חסר לעסק הזה כדי להתפתח.

 

רגע, אני שואלת את עצמי. זהו? תסתכלי רגע מרחוק. מה יש בה שהוא שלה?

ואני רואה עוד שני דברים חשובים כל כך.

 

# 8
אופטימיות

תמיד עם גישה חיובית, מקבלת כל אחד בחיוך, ומשדרת ‘הכול בסדר, אתה רצוי ומקובל כאן’. זו גישה שפועלת בשני הכיוונים – היא מנהלת את ורד ומשאירה אותה תמיד מלאה באנרגיות, עם כוח מניע לדרך; והיא גם ממגנטת אנשים – למה שלקוח יילך? ברור שהוא ירצה להישאר בסביבה עוטפת כזו, מעבר לצורך בהתעמלות ובחיזוק הגוף.

 

# 9
אחראיות

זהו אולי המרכיב החשוב ביותר, שימו ממנו יותר בשיקוי היומי להצלחה.

לקיחת אחראיות, בעלות. ורד נוהגת ברכב הזה. היא לא מובלת, לא נגררת אחרי אירועים, לא מגיבה להתרחשויות. היא תמיד בעמדת ההובלה, מנווטת את העסק ליעדים שלו. היא לא מחכה שמישהו אחר יעשה ולא מצפה ליוזמות של אחרים, היא לא מאשימה את המצב, את הרצפה או את המזל… זה הבייבי שלה, והיא מנהיגה אותו. היא עצמאית, במלוא מובן המילה.

 

סיכום
אם העסק שלכם כאן כדי להישאר, הרי שעליכם לתפוס אותו כגוף חי ודינמי שמצריך טיפול שיטתי ותשומת לב. כדי לגדול, הגוף הזה, העסק, צריך אדם שיגדל אותו – שיספק לו את מה שהוא צריך כדי לשרוד, לצמוח ולשגשג בסביבה שלו; שיפתח תשתיות ומסגרות שיוכלו לתת מענה ללקוחות. וכמו בכל מערכת יחסים – זוגיות, הורות או חברות – אין פה רק התאהבות, וחשוב כל הזמן לטפח ולדייק את המערכת, ולחדש את ההתאהבות וההתלהבות בעסק. כך אפשר להביט בסיפוק על 30 השנים הראשונות, ולהמשיך במרץ ל־30 השנים הבאות.

ורד איס אפרים עם חוה ניסנבוים
ורד איס אפרים עם חוה ניסנבוים

לקורס הדיגיטלי – תרגילי תנועה בריאותיים שישנו לך את החיים!