החברה למתנ"סים מחוז ירושלים הזמינה אותי להנחות סדנה על יזמות פנים ארגונית, או במילים אחרות – כלים עסקיים לחדשנות ויזמות בשנת 2025.
עכשיו תבינו, יועצת עסקית חיצונית שבאה לאנשים שעובדים בארגון ומכירים אותו לפני ולפנים – ברור שיהיו התנגדויות: אבל אצלנו זה אחרת; תבואי יום אחד לעבוד כאן תראי מה זה באמת – נראה לך שיש לנו זמן ליצור, לחדש, ליזום? גם ככה אנחנו לא עומדים בעומס – אז להכניס עוד פרויקטים?
העניין הוא שדווקא בגלל שהם אלה שמכירים את השטח, הם אלה שמבינים לעומק את העבודה והם גם אלה שחיים את הבעיות, דווקא בגלל זה – הם המתאימים ביותר ליזמות כזו. הם מביאים את הידע בתחום שלהם אני מביאה את הכלים העסקיים.
אז איך לחבר את החשיבה העסקית ליום יום שלהם? איך להקנות כלים של יזם למי שמנהל מתנ"ס בשכונה ירושלמית?
כדי להשיג את זה עשיתי שיעורי בית. בעזרת נתונים מהלמ"ס מיפיתי מגמות דמוגרפיות בשכונות בירושלים (כאן יש התחרדות, כאן השכונה מזדקנת); ערכתי שיחות הכנה עם המזמינים; ליקטתי ברשת דוגמאות, עובדות ונתונים. וכמובן למדתי איך הארגון עובד, איך נראה השיווק שלו, אילו שיתופי פעולה וחסויות הוא יכול לקבל, מהם השירותים שהוא מציע לתושבים, מהם ערוצי ההכנסה, ואיך מתנהל הקשר עם הלקוחות.
כל זה כדי לא להנחית מלמעלה רעיונות מנותקים, אלא לגרות את העובדים עצמם למצוא רעיונות שמחוברים למציאות של הארגון, ולהשתמש במשאבים שעומדים לרשותם כמו תוכניות קיימות, דאטה, ערוצי שיווק, ומעל לכל – המומחיות שלהם.
בכל סדנת יזמות פנים ארגונית אני רואה מחדש איך כשהעובדים רואים שהרעיונות שלהם בעלי ערך, זה משפיע ישירות על החיבור ועל תחושת השייכות שלהם, ומכאן גם על המוטיבציה, המחויבות והיצירתיות. וזה באמת רווח נקי לכל הצדדים.
יצאתי מהסדנה וידעתי עשינו משהו משמעותי שישרת אותם בעתיד, וכנראה שגם הם הרגישו כך כי זה מה שהם כתבו לי:
רציתי להגיד לך המון תודה. ראיתי הרבה מרצים בתחום הזה, אבל מעט מאוד מהם ידעו להתאים את הסדנא שלהם עם דוגמאות מהשטח וזה ממש משדרג את כל החוויה‼️