כל כך הרבה דברים בעסק מצריכים זמן, תשומת לב וכסף. כבעלות עסקים קטנים אנחנו כל הזמן חושבות מה לעשות קודם ואיפה להשקיע משאבים. בכל הקשור לכסף, יש לי שני קריטריונים:
1. יעילות. אם אעשה משהו מסוים, אני מצפה לייצר יותר, לייצר יותר מהר, למכור יותר, למכור יותר מהר – כלומר: להגדיל את ההכנסות. אם פעולה כלשהי אינה מפיקה כסף, אני לא משקיעה בה.
אגב, השקעה בפיתוח בהחלט ראויה, גם השקעה בפעולה שמבססת את הערכים של העסק או מעבירה מסר אודות העסק היא השקעה חשובה.
אתן דוגמה אישית: אני משקיעה משאבים רבים במאמרים של אתר גולדה מכיוון שהם מחדדים את הערך 'מקצועיות' ו'איכות' שמאפיין את אתר גולדה, את הערך של 'שיתוף בידע' ו'למידה'. אני יודעת שכשמישהי מקימה עסק היא גולשת לאתר גולדה כדי לקבל ידע אמין ומקצועי. וגלישות לאתר גולדה כבר שוות לכסף/הכנסות.
2. מה שהלקוח לא רואה, אני לא קונה. אני משקיעה כסף בדברים שמעודדים אנשים להגיע, לקנות, ולחזור. זו יכולה להיות מערכת ניוזלטר טובה יותר או תמיכה אינטרנטית. לעומת זאת, אם אני עובדת דרך האינטרנט, אני לא אשקיע במשרד יוקרתי.
מקור: working solo ** תרגום חופשי: חוה ניסנבוים