2 שותפות הגיעו אלי לייעוץ עסקי כי רצו לגדול….

בין היתר, דיברנו על הפקת קטלוג או תיק עבודות שיימסר ללקוחות פוטנציאליים בפגישת מכירה. לפני מספר ימים קיבלתי מהן מייל, שבו הן מדווחות לי על התקדמותן ושואלות את שאלת מיליון הדולר: האם להשקיע בגיבוש זהות חדשה לעסק או לא.

כדי להפיק קטלוג הן פנו לאחת המעצבות הגראפיות היותר מקצועיות ויקרות שקיימות, התרשמו עמוקות וקיבלו הצעת מחיר לגיבוש שפה חדשה לעסק המתאימה לכיסים עמוקים. הלב שלהן רוצה שינוי. הראש שלהן חושב על הכסף.

מה עושים?

הצעתי להן לבחון את ההשקעה במונחים של יעילות. אם אעשה משהו מסוים, אני מצפה לייצר יותר, לייצר יותר מהר, למכור יותר, למכור יותר מהר – כלומר: להגדיל את ההכנסות. אם פעולה כלשהי אינה מפיקה כסף, אני לא משקיעה בה. כלומר, על מנת לקבל החלטה נבונה הצעתי להן לענות על השאלה: איך זה תורם לביזנס? אם האתר ממילא מוֹכר ופשוט נמאס ממנו – זו לא סיבה טובה להשקעה גדולה.

שימי לב, בחישוב ההשקעה, אני משקללת גם שעות מתכנת, שעות עבודה עם המעצבת וכמות נאה של אנרגיות שמצריך התהליך. כך, גם כשההשקעה הכספית קטנה, ההשקעה במשאבים האחרים שציינתי, יכולה להיות גבוהה.

iStock_000001119679XSmall
עלות תועלת | החזר על השקעה

לאחר מכן, הצעתי לחדד ולשאול: איך ההחזר ביחס להשקעה. קוראים לזה גם : Return on investment. אם בזכות הזהות החדשה יהיה ניתן למגנט כמות גדולה של לקוחות רווחיים – כדאי להשקיע.

בשורה התחתונה, במקרה הספציפי הצעתי להמשיך את הקו העיצובי של האתר בקטלוג המודפס (כדי לשמור על שפה גרפית אחידה) ולא להשקיע בזהות גרפית חדשה.