הפרקים בספר 

הפרק: מה החלום שלכם? הדבר הזה שאם מרגישים שנולדתם לעשות, שאתם מאמינים בו וחשוב לכם לעשות – זו נקודת המוצא וגם נקודת היעד שאליה תנועו לאורך הספר. בפרק זה תנסחו את ליבת העסק, ה DNA של העשייה, ותציבו את היעד שאליו תתקדמו בעזרת הספר.

הפרק: מודל עסקי. כדי להגיע ליעד, נבנה יחד אסטרטגיה או דרך להגיע ליעד שהצבתם בפרק הקודם. הפרק מציע תבנית של מודל עסקי ומנחה את הקוראים כיצד למלא אותו – לזהות לקוחות כדאיים, לאפיין שירותים ומוצרים מלאי ערך, לגבש מודל הכנסות רווחי ולתכנן את השיווק. הפרקים הבאים מתארים בהרחבה את מרכיבי העסק.

הפרק על אפיון לקוחות – בפרק זה תלמדו כיצד לבחור לקוחות כדאיים לעסק שלכם. הפרק מציע כלים מעשיים לזיהוי הלקוחות, אפיון של צורכי הלקוחות, תיעדוף של נישות (קבוצות לקוחות ספציפיות) ובחירת לקוחות.
.
הפרק על בידול עוסק בהתאמת העסק למשתנים האישיים  של בעלי עסק ולהבחנה בינו לבין עסקים אחרים בתחום.
.
הפרק: מוצרים ושירותים – אילו מוצרים או שירותים תציעו לכל קבוצת לקוחות? אילו מאפיינים, תכונות ויתרונות תכללו בכל הצעה? איזו בעיה תפתור ההצעה שלכם? על איזה צורך של הלקוח היא תיתן מענה? בפרק זה תבנו את המוצרים והשירותים שמייצרים ערך ללקוחות.

מרעיון לעסק, פרק 8, מוצרים ושירותים

הפרק הכי ארוך בספר (: שיווק מכירות ושימור לקוחות – בפרק תתכננו את המסרים שלכם לקהל – רעיון, צבע, טון כתיבה או דיבור. תכירו ערוצי תקשורת מגוונים ברשת ומחוצה לה, ותבחרו את אלו שמתאימים לכם. בפרק זה תךמדו לכתוב תכנים ומסרים מעולים, להגיע לחשיפה מספקת של לקוחות ולמשוך אותם למכירה!


.
הפרק על שורת הרווח – כספים. לנסח יעדי מכירות (הכנסות), לחשב את ההוצאות ולקבוע את הרווח הרצוי לכם. הפרק עוסק בהרחבה בתמחור. טבלאות חישוב ידידותיות! מצורפות לפרק.
.

הפרק על תוכנית עבודה – פרק זה מדריך כיצד לכתוב תוכנית עבודה שכוללת את כל הפעולות שאתם מתכננים לבצע בתקופה הקרובה כדי לעמוד ביעדים שלכם. אין זו תוכנית למגירה – ככל שתוכנית העבודה תהיה מדויקת ומפורטת היא תנחה אתכם ותהווה מסגרת לעבודה היומיומית בעסק.
.
הפרקים שמלמדים לנהל עסק – פרק ראשון בניהול מרכז צעדים מעשיים להקמת העסק (רישומים, ביטוחים, חוזים) וניהול שוטף (ניהול תזרים מזומנים, בקרת שיווק, שיחות מכירה). פרק שני מדבר על ניהול זמן. פרק שלישי בניהול מתאר סגנונות ניהול שונים ומזמין אתכם לבחון את סגנון הניהול שלכם (מרתק, לא פחות).

.

 

מחברת הספר, חוה ניסנבוים אגוזי, היא יועצת עסקית שמלווה ב 18 השנים האחרונות עסקים, יזמיות ויזמים, ומאפשרת להם להפוך רעיון לעסק מנצח. במסגרת עבודת התיזה לתואר שני חקרה את המעבר ליזמות. חוה מרצה לבעלי עסקים בקורסי יזמות ומכשירה יועצים עסקיים.

 

ליאור, מייסדת מורנינג של חשבונית ירוקה

ליאור וילצ'נסקי חשבונית ירוקה מורנינג

הרגע שבו עולה המחשבה על הקמת עסק עצמאי, הוא כרטיס כניסה לרכבת הרים רגשית ומקצועית שמשנה חיים. בתחילת דרכי, בדיוק בנקודת זמן זו, אני שמחה שפגשתי את חוה והתייעצתי איתה.

חוה, עם ניסיונה הרב, כותבת ופורטת את התחנות בנסיעה החשובה הזו. הספר מומלץ בחום למי שמיקוד עסקי נכון ומעט הפגה של חששות הם מה שעומד ביניהם לבין הגשמה מקצועית.

ליאור וילצ׳ינסקי, מייסדת ומנכ"לית שותפה, מורנינג של חשבונית ירוקה

 

 

מיכל דליות
מיכל דליות

זכיתי להיות לא רק מוזכרת בספר הזה, אלא גם מלווה על ידי חוה. בסיפרה "מרעיון לעסק" חוה מביאה לא רק את ניסיונה העשיר והמגוון, אלא גם את ליבה, וזה עושה פלאים. חוה מציעה דרך מעשית לפיתוח העסק של כל אחת ואחד מאיתנו, דרך עדכנית, נכונה להיום, וכזו שפותחת את השערים להמשך עשייה והצלחה.

מיכל דליות, מנכ"ל מרכז מיכל דליות ומרצה בינלאומית, גם ב TED

 

ואם אתם בבנימינה? אפשר לרכוש את הספר בחנות גרין קווין