מאת: אריאלה זמיר, זמיר מילת מפתח, כתיבה שיווקית ותוכן לעסקים

עדיין חושבת על השם האולטימטיבי לעסק שלך?, למה שלא תנסי כיוון מחשבה חדש? אריאלה זמיר מ"זמיר-מילת מפתח", גיבשה עבורך 5 טיפים ואפילו… בוחן קצר.

יש לך כבר קמטים במצח מלהוגיע את מוחך על שם לעסק החדש שלך?

מתרוצץ לך בנבכי המוח ולא מוצא את דרכו החוצה? רגע לפני שאת מתחרפנת או בוחרת בברירת המחדל (כי זה היה הכי טוב שיכולת לחשוב עליו), עצרי.

כשאת מתכננת את מסלול הנסיעה שלך, מה את מחפשת קודם כל? נכון, את נקודת היעד. לאן את רוצה להגיע. רק אחר כך את בודקת את הדרכים האפשרויות כדי להגיע בדרך הכי קצרה אל נקודת הסיום.

מה שעובד עם מפות עובד גם עם שמות לעסקים.


שם לעסק: קליט זה מדליק?

את בלה זלמנוביץ' ויש לך משתלה?

בדקי אצל המתחרים שלך (ולא רק) אלו שמות מושכים אותך.

שם קצר (בן הברה אחת או שתיים?): "נוי".  הצליל? (אותיות גרוניות לא עושות לך את זה): "שתיל".

או אולי מה שבאמת מדליק אותך זה התחכום:   "ב.ז.יליקום".

בחירת השם: ניחוח חו"ל או ניחוח חולון?

מי קהל היעד שלך? אם את פונה גם לאנשים בחו"ל כדי שהם יבינו אותך. לכי על שם בלועזית.

לפעמים קהל היעד שלך הוא צבר שורשי אבל לעסק שלך יש זיקה לחו"ל: במוצרים שלו, באווירה או בסוג השירות במקרים אלו ה-ABC יכולים להיות תחליף לא"ב.


המסר בסדר?

 מה את רוצה שהעסק שלך ישדר?

שובבות? יצירתיות? רצינות? רוגע? חכמה? ואולי את מעוניינת בשילוב של יותר ממסר אחד.

גם תחומים זהים יכולים להעביר מסר שונה. ובטח כאשר מדובר בתחומים שונים.

אם את יועצת מס את יכולה לבחור בשם שמשדר רצינות וכובד "מסרים". או את יכולה לבחור בשם עם הומור שיעיד על היצירתיות והגמישות "מסתיק".


להישיר מבט לא אומר ליישר את השם

יש לך עסק שמתעסק עם יצירה לפעוטות או עסק שמעצב בגדים לקטנטנים.

האם יכול עסק ליצירה לקטנטנים ועסק לבגדים לקטנטנים להעביר בדיוק אותם מסרים? כן.

אם מדובר ביצירה כיפית, חופשית ומהנה ובבגדים נוחים ללבישה העשויים מחומרים טבעיים.

האם יהיה נכון לקרוא לשני העסקים באותו השם? לא.

גם אם מישירה מבט לעבר הפעוטות, את לא חייבת ליישר קו עם השם.

זה לא חייב להיות דביבון, פצפון או פלפלון רק בגלל שהללו מילים מתוקות, קצרות וחביבות.

 

לזהות שם טוב לעסק זה להגדיר זהות

קהל היעד הוא רק אחד מהמאפיינים שעסק עוד בטרם נולד צריך להגדיר, אבל הוא ממש לא היחידי.

סדנאות ליצירה חופשית לבני ארבע לא תואמות סדנאות מחשב לבני אותו גיל. אחרי הכול פנטיום 4 יש רק אחד.

לסיכום:  עברי על חמשת הטיפים והכיני רשימה של הפרמטרים שחשובים לך.

מבחן שטח

את מחפשת שם קצר קליט ומדליק. ניחוח ישראלי, גוון ילדותי (כי קהל היעד שלך הם גובה מטר), והמהות של העסק שלך היא יצירה לפעוטות, כשהקו המוביל הוא חופש, פתיחות, כיף והנאה.

אלו מבין השמות הבאים יתאים לעסק?

א. פצפון

ב. פשוש

ג. פיקאסו

ד. טושטוש

סימנת ד' ? זהו זה!.

  1. שם קצר קליט ומדליק לעסק שמעצב בגדים לבני שנתיים עד עשר, בדגש על נוחות וחומרים טבעיים עם ניחוח חו"ל.

א. סינדרלה

ב. ילדודס

ג. מוגלי

ד. זברה

התשובה הנכונה היא …ג'!.

למתקשים בפתרון מומלץ לחזור ולקרוא את הרשימה מחדש. עדיין שוברים את הראש? אם להודות על האמת אז גם אנחנו.

השאר תגובה

הערה
שם