איך לכתוב מאמר, כדי שיתפרסם באתרי החדשות ובפורטלים מובילים?

כחלק מתוכנית השיווק שלכן בעזרת תוכן, מומלץ שתפרסמו מאמרים בפורטלים מובילים כגון: ynet, וואלה וכד'. מרגע העלאת המאמר לאוויר, תזכו לכמות כניסות אדירה, שמשמעה - רייטינג גבוה, מיתוג כמומחים ובשורה התחתונה - מכירות

כחלק מתוכנית השיווק שלכן בעזרת תוכן, מומלץ שתפרסמו מאמרים בפורטלים מובילים כגון: ynet, וואלה וכד’. מרגע העלאת המאמר לאוויר, תזכו לכמות כניסות אדירה, שמשמעה – רייטינג גבוה, מיתוג כמומחים ובשורה התחתונה – מכירות

מאת: יערה ביסמוט

איך תעשו זאת הלכה למעשה?
ניקח למשל את ynet ונאתר את כל המדורים שמופיעה בהם הקטגוריה: “טורים אישיים”, שם תוכלו לנסות ולהציע את המאמר שלכם אם הוא טוב דיו ולקוות שיפרסמו אותו.

 על מנת לאתר את הטורים הללו, עלינו לגלול למטה אל תחתית האתר וללחוץ על הקישור של “מפת האתר”. באופן זה נאתר את המדורים הללו בקלות. למשל ב ynet: במדור “יחסים”, מופיעה הרשימה הבאה:

 – ייעוץ
– כתבות
– טורים
– סיפורי זוגות
– מיוחד
– קטעים
– גאווה
– מתחתנים
– טיפים
– סיפורים

אנחנו נבחר ב”טורים”, נלחץ על הקישור ונמצא שם מדור “אורחים”. למדור זה ננסה להציע את המאמר שלנו, בתנאי שהוא עוסק ביחסים. מטבע הדברים, מדור העוסק ביחסים, יעדיף מאמרים בנושא של: זוגיות, מיניות, פנויים-פנויות, נישואין, גירושין, בגידות וכד’.

כעת, על מנת לדעת איך לכתוב מאמר מקצועי ומושך, עלינו לנתח את מבנה המאמר.

נכנס וננתח את המבנה:

הנה הכותרת של המאמר:
“אבל יש לו אף גדול מדי”
לאחר הכותרת מגיע מעין תקציר של המאמר כולו,
 

הנה  התקציר:
“מה קרה הפעם? הוא אכל עם הידיים? לעס בפה פתוח? או סתם היו לו כרס וקרחת?” שאלתי את חברתי אחרי הדייט שלה. עם כל המטענים השליליים וההכנות המתישות בניסיון שווא להרגיש טוב עם עצמנו, אנחנו מגיעים אל הפגישה המיוחלת ומתאכזבים לגלות שם בעבר השני, מישהו שהוא בדיוק במצב שלנו”.

אחר כך מתחיל גוף המאמר:
שימו לב כי כל פסקה מכילה כותרת וכמות של בערך 200 מילה.
הכותרת לפסקה הראשונה: “יותר מדי או פחות מדי”
הכותרת לפסקה השנייה: “צריך מינימום פרצוף של מישל פייפר”

ולבסוף, סיום המאמר:
לאחר מספר פסקאות, מומלץ ואף כדאי לסיים בטיפים, המעניקים לגולש ערך נוסף מלבד המאמר, אני למשל סיפקתי “עשר עצות בדוקות לרווקים מושבעים”.

עלינו לחוש את סגנון הכתיבה, השפה, מה נראה לנו שהקוראים יאהבו? מה נראה לנו שהעורך יאהב? במקרה של “יחסים”, הוא יעדיף כנראה, כותרות פרובוקטיביות או נושאים הנתונים בקונפליקט – יש לזה אחוזי צפייה גבוהים.

אם העסק שלכם עוסק באימון אישי, דימוי עצמי, טיפול נפשי, טיפול הוליסטי, דימוי עצמי, יופי ואסתטיקה וכל מה שאפשר לקשר ליחסים מכל הבט שהוא, מעולה! נסו לכוון את המאמר שלכם למדור יחסים.

אם אתם יועצים כלכליים, סוכני ביטוח, מאמנים כלכליים או אנשי נדל”ן, תוכלו לכוון את המאמר שלכם למדור בסגנון “הכסף שלי” וכן הלאה.

והמלצה לסיום:
דאגו להגיש מאמר רהוט וללא שגיאות, חלקו אותו לפסקאות והבליטו כותרות. מומלץ להשתמש בפונט אריאל, כשהכותרת הראשית בגודל 18, התקציר בגודל 14, הכותרות והטקסט הרץ בגודל 12 וכותרות המשנה מושמנות.

צרפו תקציר בן שתי שורות אודותכם ואודות השירות שלכם וצרפו בקשה מנומסת, שהקישור לאתר שלכם, יקושר לביטוי אותו אתם הכי מקדמים. למשל, במקרה שלי יהיה כתוב: יערה ביסמוט, מחוללת רעיונות וקופירייטינג בלתי רגיל. יוצרת תוכן, כתיבה שיווקית, מאמרים ואתרים.