מאחורי הקלעים: הסדנה מהזווית האישית שלי.

סדנת שיווק יעיל, 20.5.14


את הסדנה הזאת, השנייה במספר, התחלתי עם פרפרים בבטן.

על הבוקר היו חמישה ביטולים, שזה ממש חריג ולא קרה מעולם.

אחר כך, בדרך, הייתה תאונה בכביש 5 וכל התנועה זחלה ולרגעים חשבתי שאאחר, מה שגם לא קרה מעולם.

וכשהגענו וכבר עמדנו להתחיל, פתאום קפץ החשמל והמקרן, כמובן, לא פעל, והשתרר חושך בחדר, ולרגע עלה לי בראש הדימוי הידוע של הפולנייה שיושבת לבד בחושך. וגם זה לא קרה מעולם.

אבל אז האור חזר. תרתי משמע. המשתתפות התחילו להגיע, והשיחות הקטנות התחילו להיווצר והכסאות בחדר סודרו ב-ח’ יפה והכול עבד כמו שצריך, ויאללה, התכוננתי כראוי ויצאנו לדרך.

הסתכלתי על הנוכחות ומה אני אגיד… התמלאתי השראה. כל אחת – עולם מלא. כל אחת עם העסק שלה, עם החזון שלה, עם הרצון שלה לדחוף קדימה, לצאת מאזורי הנוחות, להגיע לקהלים חדשים או לשנות מיצוב. כל אחת עם הצורך שלה לעשות משהו קצת אחרת, שיביא אותה לנקודת ההתפתחות הבאה.

דיברנו על שיווק יעיל – תשומות מול תפוקות – איך להגיע למצב שבמינימום השקעה הן יקבלו מקסימום חשיפה, לִידים, לקוחות.

התחלנו מהתמונה הגדולה – חמשת המרכיבים שצריך לשים אליהם לב כל הזמן כשאת מנהלת עסק – ואז צללנו פנימה אל תוך שניים מהם: המוצר והשיווק.

בחנו את המוצר, כמוצר, כל מוצר – הבנו איזה שאלות כדאי לשאול עליו, בחנו כלים שבעזרתם נוכל לגלות איזה ביקוש יש לו בשוק, ומי קהלי היעד שלו, ראינו איך אפשר להתאים אותו יותר לקהלי היעד שלו ולחזק את הנראות שלו.

ואחר כך עברנו לשיווק – הנושא החשוב הזה, שהוא, בעצם, שם המשחק של כל דבר שנקרא “עסק” (ולא בהכרח רק). דיברנו על זיהוי קהלי יעד ועל ההתייחסויות השונות אליהם; הגדרנו עקרונות בסיסיים של שיווק – מה חייב להיות שם; והתמקדנו בערוצי הפצה שונים שעומדים לרשותנו – כלים מצוינים שרק צריך להכיר אותם, לראות אותם בהקשרים הנכונים ולדעת לעשות בהם שימוש, כל אחת בדרכה ובהתאמה לעסק שלה, כדי לפרוץ מהמעגל הקיים שלה למעגלים חדשים.

וככל שהתקדמנו לאורך היום, שמחתי יותר. ראיתי שכולן מקשיבות, כותבות, שואלות, מבררות, מתעניינות, עוזרות ונעזרות – ואין דבר שמשמח אותי יותר, בעולם המקצועי שלי, מההרגשה שנשים שבאו לקבל ממני, אכן נתרמות.

וכשחזרתי הביתה, הייתי מלאה ברוח של עשייה, עם המון רעיונות לסדנאות ולמפגשים ולמאמרים שיכולים לקדם עוד בעלות עסקים הלאה. התרגשתי. ואני לא יכולה להגיד שזה לא קרה מעולם, אבל אני כן יכולה להגיד שזה עושה אותי מאושרת כל פעם מחדש.

חוה.

*

הרשמה לסדנת השיווק - 12-6-14

 

 

*