רוצים המלצה עסקית טובה?
כדי לחזק את המסר שאתם רוצים להעביר – בהרצאה, בהדרכה או בשיווק,
הוסיפו תמונה או צילום.
.
שלוש סיבות טובות –
.
1 – בולטות בדיגיטל –
אנשים לא אוהבים ללמוד ולזכור מידע. תנו להם אותו בצילום טוב. צילום הוא כמו חלון ראווה מעניין של חנות, שמביא אנשים לעצור ולהתבונן באמצע רחוב, בין רחוב פייסבוק לרחוב אינסטוש, להיכנס פנימה לחנות, להציץ ולבדוק את הסחורה, השירות או המוצר.
.
בעומס המילים והגירויים, כל פלטפורמה דיגיטלית מקנה הרבה יותר נקודות לצילום, גם בהשוואה לנקודות שמתקבלות באלגוריתם לאיור. בעולם של גלישה מהירה ועומס מידע, תמונה טובה גורמת לאנשים לעצור.
.
2 – ראייה אינה דורשת מחשבה –
מערכת הראייה שלנו קולטת מיד תמונות מורכבות. בהרף עין אתם קולטים את התמונה כולה – זר על הראש, ספר, ספריה, חוה – ומה זה מאחוריה? הספריה הלאומית.
ללא מאמץ מודע, מנגנון הראייה מדווח לנו על כל המצוי בתמונה. החשיבה שלנו, לעומת זאת, אינה מחשבת מיידית את התשובה לחידה. וגם, בשונה מהחשיבה, מערכת הראייה, טועה לעיתים רחוקות בלבד – אתם רואים מה שנמצא שם באמת. המקור: ספרו מצוין של דניאל וילינגהם 'למה תלמידים לא אוהבים את בית הספר'.
.
3- חיזוק המסר המילולי – ארץ המילים וארץ התמונות
לא תמיד המילים עובדות לי. לא תמיד אני מצליחה לקרב אליכם את החוויה, להעביר את המסר המלא במילים. מי שמכיר אותי, אני עובדת המון עם גרפים, ואיורים כדי להעביר נקודה, ללמד. המודל העסקי למשל – גרפי ונקלט, המשפך השיווקי, טבלאות כמובן. התמונה ברורה ובהירה.
.
לצלם רעיון ומסר
אני לומדת צילום שיווקי מאורית ישראלסון, מייסדת הגישה.
אמרתי לאורית שאני רוצה לצלם את הרעיון שאנרגיה קריטית לקידום העסק, בטח במציאות הנוכחית. אמרתי לאורית שאנרגיה היא דלק.
אורית בחנה את התפאורה של תחנת הדלק, הציעה ללבוש בגדים שמתאימים לרקע של התחנה, ביקשה שאצחצח את הרכב, שהברק ישתקף בצילום ונולדה התמונה –
"אז מה, דלק?" אומרים לי אנשים בתחילת שיחה טלפונית, ואני יודעת שהמסר עבר ונחרט אצל הגולשים, לקוחות פוטנציאליים.
.
ולא עצרנו כאן – הצופים והעוקבים מגיבים לצילום, מציעים לעבור לדלק חשמלי. אנחנו מצלמות דלק חשמלי – ממשיכות לדבר עם העוקבים והעוקבות – הסיפור הויזואלי מתפתח –
בצדק אומרים ש"תמונה שווה אלף מילים". תמונה מפיחה חיים ברגעים, מספרת סיפורים, מעוררת רגש, ומעבירה מסר –היא מסבירה רעיון הרבה לפני המילים.
האם צריך לבנות מראש את הקונספט? לתכנן מה יופיע בחלון הראווה? בוודאי, כן.
כמו תוכן שיווקי, גם צילום שיווקי מצריך תכנון ואסטרטגיה – אילו רגעי מפתח רוצים לתפוס, איזה צילום יעביר מסר מרכזי של העסק, אילו פרטים יופיעו בו, ואילו לא, איזו תחושה רוצים לייצר אצל הקהל. ומה הקומפוזציה הטובה בצילום כדי לתפוס את העין של המתבונן.
אילו בגדים להביא ליום צילומים? באילו מקומות עוצרים? כמה פלאשים להביא?
.
כמו בכתיבת ספר, קודם יוצרים שלד, מבנה, מכינים את התפאורה, מביימים את הרגע, ומקליקים. ותראו כמה שזה טבעי – מעביר את החוויה, את ההנאה והמקצועיות גם יחד –
שאלות שאורית ישראלסון מציעה לענות עליהן לקראת יום צילומים:
- מה מטרת הסיפור? מה העסק רוצה להגיד?
- באיזו תפאורה מתאים לספר את הסיפור?
- מי דמויות המפתח? את מי מצלמים ואת מי עוד?
- מחקר מוקדם – המיקום והמרחב, התאורה
- הדינמיקה והאמון – האם מותר לצלם את הדמויות במרחב? האם אפשר להיכנס פנימה, לצלם מקרוב?
- לאן נוסעים, איפה מצלמים – חלוקת הזמן, מתי נגיע לכל מקום?
- כמה זמן יש בכל מרחב?
- איזה ציוד צריך להביא?
- איך משתפים את הסיפור? באיזו מדיה? האם צריך רזולוציה גבוהה או נמוכה, תמונת רוחב או אנכית?
מהשאלות האלה נולד הבריף – רשימה כתובה של מיקומים, מסרים, לבוש, זמן צילום – שמובילה אותנו ביום הצילום. צילום שיווקי, סטוריטלינג ויזואלי, הוא כמו סרט טוב שמכניס את הגולשים והצופים לאווירה, שמייצר חיבור לעסק שלכם. והיכרות איתכם.
כיועצת עסקית, שבונה אסטרטגיה עסקית ושיווקית ללקוחות באוקיאנוס אדום, בתחרות עזה, אני יודעת שצילום שיווקי הוא כלי שיוצר יתרון תחרותי ובידול ברור. יום צילומים מספק לכם בנק תמונות עשיר ומגוון שמתאים לפוסטים השונים ולמדיות השונות.
חוה