מאחורי הקלעים: הסדנה מהזווית האישית שלי.

מאת: חוה ניסנבוים,  יועצת עסקית, אתר גולדה

את הסדנה הזאת, השנייה במספר, התחלתי עם פרפרים בבטן.

על הבוקר היו חמישה ביטולים, שזה ממש חריג ולא קרה מעולם.

אחר כך, בדרך, הייתה תאונה בכביש 5 וכל התנועה זחלה ולרגעים חשבתי שאאחר, מה שגם לא קרה מעולם.

וכשהגענו וכבר עמדנו להתחיל, פתאום קפץ החשמל והמקרן, כמובן, לא פעל, והשתרר חושך בחדר, ולרגע עלה לי בראש הדימוי הידוע של הפולנייה שיושבת לבד בחושך. וגם זה לא קרה מעולם.

אבל אז האור חזר. תרתי משמע. המשתתפות התחילו להגיע, והשיחות הקטנות התחילו להיווצר והכסאות בחדר סודרו ב-ח’ יפה והכול עבד כמו שצריך, ויאללה, התכוננתי כראוי ויצאנו לדרך.

חוה ניסנבוים, סדנת שיווק לעצמאיות
חוה ניסנבוים, סדנת שיווק לעצמאיות

הסתכלתי על הנוכחות ומה אני אגיד… התמלאתי השראה. כל אחת – עולם מלא. כל אחת עם העסק שלה, עם החזון שלה, עם הרצון שלה לדחוף קדימה, לצאת מאזורי הנוחות, להגיע לקהלים חדשים או לשנות מיצוב. כל אחת עם הצורך שלה לעשות משהו קצת אחרת, שיביא אותה לנקודת ההתפתחות הבאה.

דיברנו על שיווק יעיל – תשומות מול תפוקות – איך להגיע למצב שבמינימום השקעה הן יקבלו מקסימום חשיפה, לִידים, לקוחות.

התחלנו מהתמונה הגדולה – חמשת המרכיבים שצריך לשים אליהם לב כל הזמן כשאת מנהלת עסק – ואז צללנו פנימה אל תוך שניים מהם: המוצר והשיווק.

בחנו את המוצר, כמוצר, כל מוצר – הבנו איזה שאלות כדאי לשאול עליו, בחנו כלים שבעזרתם נוכל לגלות איזה ביקוש יש לו בשוק, ומי קהלי היעד שלו, ראינו איך אפשר להתאים אותו יותר לקהלי היעד שלו ולחזק את הנראות שלו.

ואחר כך עברנו לשיווק – הנושא החשוב הזה, שהוא, בעצם, שם המשחק של כל דבר שנקרא “עסק” (ולא בהכרח רק). דיברנו על זיהוי קהלי יעד ועל ההתייחסויות השונות אליהם; הגדרנו עקרונות בסיסיים של שיווק – מה חייב להיות שם; והתמקדנו בערוצי הפצה שונים שעומדים לרשותנו – כלים מצוינים שרק צריך להכיר אותם, לראות אותם בהקשרים הנכונים ולדעת לעשות בהם שימוש, כל אחת בדרכה ובהתאמה לעסק שלה, כדי לפרוץ מהמעגל הקיים שלה למעגלים חדשים.

וככל שהתקדמנו לאורך היום, שמחתי יותר. ראיתי שכולן מקשיבות, כותבות, שואלות, מבררות, מתעניינות, עוזרות ונעזרות – ואין דבר שמשמח אותי יותר, בעולם המקצועי שלי, מההרגשה שנשים שבאו לקבל ממני, אכן נתרמות.

וכשחזרתי הביתה, הייתי מלאה ברוח של עשייה, עם המון רעיונות לסדנאות ולמפגשים ולמאמרים שיכולים לקדם עוד בעלות עסקים הלאה. התרגשתי. ואני לא יכולה להגיד שזה לא קרה מעולם, אבל אני כן יכולה להגיד שזה עושה אותי מאושרת כל פעם מחדש.

חוה.

5 הערות

  1. וואו! פוסט מקסים. גם בסדנה הראשונה היה מרתק. עכשיו יש לי חשק לבוא גם לסדנה השלישית (-:

  2. יישר כוח…
    אכן רואים שהעשייה שלך נובעת מהלב
    מקווה שנוכל להגיע לסדנא הבאה
    ישראלה

  3. זו בהחלט זווית ראיה שלך ,לא ראו עליך שהתרגשת למרות שהדבר טבעי בהחלט …היה ממוקד ,יעיל
    קצר אך בהחלט יש מה ליישם .תודה

  4. חוה,

    רואים שאת פועלת מתוך חזון אמתי!
    בתחום שלך יש גם צד מעשי (עסקים) וגם צד אידיאליסטי (קידום נשים) וזה אכן שילוב מנצח,
    ותודה שעשית לייק להודעה בעמוד העסקי שלי 🙂

    אתי
    Ethan Documentation

  5. חוה,
    הגעתי לסדנה מכפר ורדים לת”א מעט באיחור ( לא יכולה להגיד שלא קרה מעולם…) , עם ציפיות גבוהות לאחר היכרות עם כתיבתך וכנס שיזמת.
    באתי עם אתגר כפול – ללמוד איך לשווק שני עסקים שונים שלי: ייעוץ תעסוקתי – ארגוני, וסדנאות אפיית לחמי שאור.
    נהניתי בסדנה – מעל ומעבר, הכרתי – נשים מענינות עם עסקים מגוונים, יצרתי – קשרים חדשים, רכשתי – כלים לשיווק, וקבלתי – המון שיעורי בית (לא יכולה להגיד שלא קרה מעולם…)
    ממליצה בחום להגיע לסדנה ולקחת שאלות ותשובות שרלוונטיות בדיוק לעסק של כל אחת.
    תודה,
    נגה לוי הירדני
    יועצת תעסוקתית – ארגונית,
    מנחת סדנאות לחמי שאור לגוף ולנשמה

Comments are closed.