התחברי

גיבוש אסטרטגיה לעסק. שיטה א'.

כשאנחנו מקימות עסק אנחנו ממהרות לפעול ולעיתים מתעלמות מהמרכיב החיוני כל כך להצלחת העסק: תכנון הדרך ליישום הרעיון העסקי. איך תסרטטי מסלול מוצלח ליזמות שלך? תתחילי במענה על שלושת השאלות במאמר

» מדור ניהול עסק

 איך תסרטטי מסלול מוצלח ליזמות שלך? Amar V. Bhide ממליץ שתשאלי את עצמך 3 שאלות:

א. לאן את רוצה להגיע? נסחי מטרות לעסק שלך: האם את רוצה שהכסף יגיע ממכירת העסק שלך בעתיד? האם את רוצה לנהל חברה? 

ב.  
איך תגיעי לשם? האם האסטרטגיה שלך ברורה? האם היא מנחה אותך מה לעשות ומה לא לעשות? האם האסטרטגיה יוצרת מספיק רווחים וצמיחה?

ג.
האם את יכולה לעשות את זה? האם יש לך את הכישרון המתאים? משאבים מספיקים ובטוחים?


בואי נבחן מקרוב את 3 השאלות של
Bhide:

לאן את רוצה להגיע?
האם המטרות שלך מנוסחות היטב:

  • לפני שאת מנסחת מטרות לעסק שלך, חשבי מה את רוצה להשיג, באופן אישי, מהעסק שלך?: מקום לביטוי של כישרון אומנותי? סגנון חיים גמיש? לבנות ארגון נצחי שמשקף את הערכים שלך? רווחים מהירים?
  • סוג היזמות הנדרשת: למשל, אם את רוצה למכור את העסק שלך בסופו של דבר, יהא עלייך לבנות ישות יציבה - כזו שיכולה לחדש את עצמה כשייכנסו טכנולוגיות חדשות, לקוחות חדשים או עובדים חדשים. ותצטרכי לחשוב גם על ארגון שמתנהל ללא ההתערבות היומיומית שלך.
  • רמת הסיכון שאת מוכנה לקחת: לדוגמה, בניית רשת חנויות מצריכה השקעה כספית גדולה ואורך נשימה, עד ליצירת רווחים. האם את מוכנה לזה? האם המטרות שלך מצדיקות את הסיכון הזה?

* טיפ: מפעם לפעם תשאלי את עצמך אם המטרות שלך השתנו

אסטרטגיה
 

איך תגיעי לשם? או: אסטרטגיה מוצלחת:

  • נסחי כיוון ברור: הבהירי את המדיניות של העסק, את המיקוד הגיאוגרפי, את היכולות של העסק ואת האופן בו יתקבלו החלטות - כך שהתשובות יהיו מובנות לך וגם לאחרים: לקוחות, עובדים ואף משקיעים.
  • וודאי שהאסטרטגיה יוצרת די רווחים וצמיחה: הבטיחי שהאסטרטגיה שלך תספק את התוצאות העסקיות הרצויות. למשל, אישה שמוכרת בגדי הנקה לנשים עובדות הצליחה להמריא רק שלאחר החליפה את שיטת המכירה - ממשלוח בדואר לאספקת בגדים לחנויות ביגוד שונות.
  • התייחסי לטווח הארוך: נסי לצפות את מצב השוק, התחרות ושינוייים טכנולוגיים. לאחר מכן הבטיחי שהאסטרטגיה שלך תוכל להסתגל לתסריטים עתידיים כמו אלו שסרטטת.
  • הגדירי  שיעור צמיחה נכון: תכנני שיעור צמיחה שימשוך לקוחות והון מבלי שתצטרכי להיכנס ללחץ מוגזם

האם את יכולה לעשות את זה? (אסטרטגיה טובה אינה רלוונטית אם את לא יכולה להוציא אותה לפועל)

  • האם את יכולה לקחת את הסיכון וההקרבה שביישום האסטרטגיה שלך?
  • אם את מגלה שהמטרות האישיות שלך מצריכות ממך להקריב ולסכן יותר ממה שאת מוכנה, נסי לכוונן מחדש את המטרות.
  • משאבים: וודאי שיש לך את המיומנויות, הידע, המוכנות והערכים הנדרשים ליישום האסטרטגיה שלך.

    מאמר זה מציג בקצרה רעיונות שהוצגו במאמר המצורף > כאן
    לגישה נוספת לגיבוש אסטרטגיה, לחצי כאן

תגובות

הוסיפי תגובה לכתבה זו




הוסיפי תגובה דרך פייסבוק

למאמרים נוספים בנושא ניהול עסק