על בחירת מילות המפתח הנכונות לקידום האתר שלך. מאת מיכל כהן, מקדמת אתרים
» מדור ייעוץ שיווקי » שיווק אינטרנט
"שלום. אני מנהלת מרכז רוחני למודעות עצמית ומעוניינת לקדם את אתר הבית שלנו".
"את יודעת על אילו ביטויים תרצי לקדם אותו?"
"כן. על: רוחניות, מודעות, קבלה, חיבור לאני הפנימי, ריפוי רוחני...ו... ואו, יש עוד המון"
רגע רגע. האם אלו המילים המתאימות לקידום האתר? האם יש מילים נכונות יותר? האם אפשר לקדם כל אתר על כל מילה? בכמה מילים וביטויים כדאי להתמקד?
משימתו הראשונה והחשובה ביותר של מקדם האתר, היא איתור מילות המפתח האופטימליות לקידום. תהליך זה, הנקרא מחקר מילות מפתח מבוצע לאחר הכרות של מקדם האתר עם העסק עצמו, השירותים/מוצרים אותם הוא מספק, אתר העסק, מטרותיו וקהלי היעד. על סמך כל אלה, על סמך תקציב הקידום העומד לרשות בעל האתר ועל סמך נתונים הנאספים מהרשת, נבחרות מילות המפתח האופטימליות.
מה זה בכלל מילות מפתח?
כשמקדמים אתר במנועי החיפוש, המטרה היא שהאתר יופיע בראש תוצאות החיפוש עבור ביטויי החיפוש המתאימים. אותם ביטויי חיפוש/מילות חיפוש, הם ביטויי ומילות המפתח של האתר. תהליך קידום האתר ימוקד כולו סביב ביטויי ומילות המפתח הנבחרות.
אז איך מתחילים? - בסיעור מוחין
רגע לפני שמתחילים, הבהרה: קידום אתר חייב להתבצע בשלב בו העסק ממוקד ובשל, תחומי הפעילות, השירותים/המוצרים אותם אתם מציעים ברורים לכם וכך גם קהלי היעד. אם עוד לא הגעתם לשלב זה, חכו עם הקידום. בינתיים שווקו את האתר בדרכים אחרות, כגון קמפיין גוגל אדוורדס.
ממוקדים? בואו נתחיל. רשמו לפניכם את כל המילים והביטויים שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם עשויים להשתמש בהן, נסו לחשוב כמו לקוחות, להזכר במינוחים בהם השתמשו כשפנו אליכם. על מנת להעלות את כל האופציות הכנסו לאתר שלכם וקראו אותו שוב, בדקו אתרים מתחרים, שוחחו עם לקוחותיכם, אספו מידע מסטטיסטיקות האתר שלכם.
העלו את כל המילים הנרדפות ווריאציות הכתיב. אם אתם עוסקים בייעוץ, כתבו יעוץ וגם ייעוץ. אם אתם מאכסנים אתרים: כתבו אכסון, איכסון, אחסון ואיחסון. לא חשוב מה נכון, חשוב מה מחפשים הגולשים.
חברו מילים לביטויים וצרו קומבינציות נוספות. אם לדוגמא, אתם מציעים שירות של עיצוב גינות, שלבו את כל מילות הפעולה (עיצוב, תכנון, הקמה וכו') עם כל השמות (גינה, גינות, גן וכו').
ממשיכים לכלי מילות המפתח של גוגל
מקדמי אתרים נעזרים בכלים סטטיסטים שונים ובטכניקות מדידה שונות לאיתור ביטויי החיפוש הפופולארים. אם אתם מקדמים אתר בעברית, הכלי הנוח והשימושי ביותר עבורכם הוא כלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס. בכלי זה תוכלו להזין מילים ובטויים ולקבל הערכה מספרית על נפח החיפוש שלהם. בנוסף מציע הכלי, מילים ובטויים קרובים למילה שהצעתם. בעלת המרכז למודעות עצמית שביקשה לקדם את האתר על המילה "מודעות", תזין אותה בכלי מילות המפתח ותגלה שזו אכן מילת חיפוש פופולארית. אבל תגלה גם שהיא פופולארית בעיקר בשימוש נרחב, כלומר בצירוף למילים אחרות, כגון: לוחות מודעות, פרסום מודעות וכד'. כלומר, מילה זו משמשת בעיקר בחיפוש MODAOT ולאו דוקא MUDAUT. כדאי אם כן, לבדוק ביטויים ממוקדים יותר, כגון "מודעות עצמית".
בחירת המילים והביטויים לקידום
אספנו את כל הביטויים, בעזרת כלי מילות המפתח (ו/או כלים נוספים), קיבלנו נתוני פופולאריות חיפוש ורעיונות לביטויים נוספים. עכשיו צריך לבחור. להלן מס' כללים לבחירת ביטויי המפתח עבור האתר:
תיאוריית ה"זנב הארוך"
למרות שמרבית התנועה צפויה להגיע ממילות המפתח המרכזיות והפופולריות (כמו למשל "צימרים"), קיים זנב ארוך של תנועה שמקורה במס' גדול של בטויי נישה (כמו "צימרים בראש פינה", "צימרים זולים בצפון" וכד'). לכל בטוי נישה, נפח חיפוש קטן, אולם אוסף של מאות ביטויי נישה כאלה, מייצר תנועה משמעותית וממוקדת שלא כדאי לוותר עליה. ביטויי הנישה המייחדים אתכם, יכולים לייצר עבורכם תנועה מצויינת במאמץ קידום שולי. לכן, בנוסף לבטויי המפתח שבחרתם לכל דף, רשמו לפניכם את בטויי הזנב הארוך שלכם.
כמה רחוק ללכת?
האם סטודיו ללימוד פלמנקו, יכול וצריך לקדם את האתר על ביטויים הקשורים ללימוד פלמנקו בלבד?
זה אמנם יסייע לכל מחפשים הממוקדים להגיע אליו וזה מצוין, אבל זה יצור מעט מאד תנועה באתר.
ביטויים כלליים יותר כמו "פלמנקו", "סטודיו לריקוד" וכד' יכולים להעלות את נפח התנועה ואת כמות הפניות.
ההחלטה עד כמה רחוק ללכת, תלויה במידת הצורך שלכם בתנועה גבוהה, בכמות המשאבים העומדים לרשותכם לצורך קידום ובגודל האתר שלכם. אתר שמקודם על פלמנקו, ראוי שייחד מס' דפים בנושא פלמנקו ולא יסתפק בפרטים טכניים על הסטודיו עצמו.
כשלא מוצאים את המילים...
במקרים בהם קיימת התלבטות בבחירת מילות המפתח, מומלץ לבצע קמפיין נסויי בגוגל אדוורדס ולעקוב אחר הביצועים וההמרות. קמפיין מחקרי קצר יכול לשפוך הרבה אור.
אחרי שבחרנו מילים
מחקר מילות מפתח הוא שלב קריטי בקידום האתר. כאשר מוותרים עליו, או מבצעים אותו בצורה לא נכונה, קידום האתר לא יהיה אפקטיבי ולא יניב תוצאות.
לאחר מחקר מילות המפתח, כל שנותר הוא... לקדם את האתר.
קידום האתר יבוצע ע"י התאמת תכני האתר ומבנהו למילות המפתח, שיפור קוד האתר ויצירת קישורים נכנסים אל האתר המבוססים על מילות המפתח. ע"מ לקבל תנועת זנב ארוך, יש להעשיר את האתר בתכנים ממוקדים המתאימים לביטוי הזנב הארוך ומשולבים נכון במבנה ההיררכי של האתר.
לאתר של מיכל כהן, לחצי כאן: קידום אתרים בגוגל
נילי תבל 12.09.2009 | 17:11
קידום אתר יופי של מאמר, קורס קצר , ברור ומעניין
תודה רבה לך , מאוד נהנתי
נילי תבל מתאמת תוכן לאירועים .
אריאלה זמיר 13.08.2009 | 22:29
מאמר מעולה וחשוב בתור מי שמכורח התפקיד, עושה חיפוש של מילות מפתח, העניין לא פשוט בכלל. בעיקר לא כשמדובר בתחומים עם ביטויי מפתח בעלי נפח חיפוש גבוה מאוד, או נישות בהם קשה להגדיר את מילות החיפוש.
תודה שאת חולקת את הידע הרב שלך בנושא. לא מובן מאליו.
אין כמוך!
אריאלה
אליאור עין-הגפן 02.08.2008 | 07:32
קידום האתר-תודה! המאמר פתח את עיני,ועזר לי להבין עקרונות עבודה עם כלי האינטרנט.
המאמר כתוב בצורה רהוטה ומדרבן לכלל עשיה.
תודה.
אליאור עין-הגפן.
www.metaplim.co.il/elleyor
www.stars.co.il
יערה ביסמוט 01.08.2008 | 10:36
אהבתי ונעזרתי! בס\"ד
אין ספק מיכל, שיש לך כשרון להעביר נושאים \"מסובכים\" בבהירות ראויה לשבח!
ממתינה לספר...