התחברי

אומנות הפיתוי

10 טכניקות שיפתו בעלי אתרים לקשר לאתר שלך

» מדור ייעוץ שיווקי » שיווק אינטרנט

נכתב על ידי מיכל כהן*

קישורים נכנסים לאתר, הם כידוע, פרמטר מרכזי לקביעת דירוג האתר במנועי חיפוש. ידוע גם שקישורים שנוצרים באופן טבעי, הם בעלי המשקל המשמעותי ביותר לקידום. מה עוד ידוע? שזה הכי קל והכי כיף כשלא צריך לרדוף אחרי בעלי אתרים שיקשרו אלייך. הכי כיף שהקישורים זורמים לאתר שלך באופן טבעי, לאורך זמן. ובואי לא נשכח, שקישורים טבעיים טובים לא רק למנועי חיפוש, אלא גם למבקרים: הם מושכים מבקרי אתרים אחרים אל תוך האתר שלך.

אז איך יוצרים את אותם קישורים טבעיים? תשובה: בונים תוכן שמפתה לקשר אליו. השיטות ליצירת תוכן מושך קישורים נקראות link baits  (פתיונות לקישורים), והנה הן לפניכן: 

1.
ספקי תוכן מעולה:
אם את מומחית בתחומך, אם יש לך ידע מעמיק - כתבי מאמרים. מידע טוב יוצר קישורים טובים.

2.
ייצרי מדריכים:
מדריך פרקטי, ברור ורהוט הוא מצרך אהוד ומבוקש.

3.
ספקי כלים:
מחשבונים, תוכנות, pluggins וכד'. כלים שימושיים, ייחודיים ומגניבים הם מקור מצוין לקישורים.

4.
 כתבי רשימות:
"20 טכניקות ליצירת קישורים", "10 המשפטים שאסור לומר בדייט ראשון" וכד'.  למה אנשים כל כך אוהבים רשימות? כי מבנה של רשימה מרמז על תוכן פרקטי יותר ממבנה סטנדרטי של מאמר. תודי שגם לך זה עושה את זה.

5.
 העיזי ללכת נגד הקונצנזוס:
הציגי עמדות לא פופולריות, נגד הקונצנזוס, נגד מערכת החוק או המשפט, נגד איש ציבור פופולרי.

6.
הדהימי:
היי מזעזעת, היי חושפנית, נועזת ומפתיעה. אם הקרחת של נינט יצרה הד, את לא יכולה?

7.
 בני חידונים, סקרים, שאלונים, מבחנים עצמיים:
זוכרת את "בחן את עצמך" במעריב לנוער? גם מבוגרים מתים על זה: "האם אתה בדיכאון?","חשב את סיכוייך להחזר מס הכנסה","האם אתה יודע להתנהל כלכלית?" חידונים כאלה יכולים לעורר עניין וגם לקדם את הקוראים לתובנה שהם זקוקים לשירותייך.

8.
היי ראשונה:
דווחי ראשוני בתחומך, חשיפה ראשונית של שערוריה, אירוע מעניין וכד', סיקור ארוע כולל תמונות וסיכומים - יגרמו לכל המסקרים הבאים מצוא אתכם ולקשר אלייך.

9.
ספקי תוכן שימושי:
מתוך הכרות עם קהל היעד שלך, לקוחותייך, שיטוטים בפורומים ואתרים חברתיים - את בטח יודעת מה הקהל שלך רוצה לדעת, מהן השאלות הנפוצות, מה הבעיות הפופולריות. אז תעני כבר, ותעני טוב. אתר שימושי הוא אתר מושך קישורים.

10. היי מצחיקה:
תמונות מצחיקות, קטעי וידאו, סיפור קצר ומשעשע - יוצרים קישורים נפלאים.

וזהו? ממש לא. רשימת הרעיונות היא אינסופית, אבל המסר זהה: תוכן מועיל, גאוני, חדשני, יצירתי, שונה, ראשוני, מתלהב, מתלהם, רגיש, מזעזע, מצחיק... זה תוכן שמפתה לקשר אליו.

Link baits - מקורות נוספים לקריאה:

 

Golden Rules of Linkbaiting

20 Linkbaiting Techniqes

קידום אתרים*המחברת, מיכל כהן
יועצת בקידום אתרים באינטרנט
BSc במדעי המחשב וסטטיסטיקה
מנהלת פורום קידום אתרים באתר גולדה
 michal@webguru.co.il

תגובות

יוסף 08.06.2008 | 06:45

מה זה web2.0 ? והאם הכתיבה בלשון נקבה זה חלק מהפרובוקציה?

חגית רימון 02.04.2008 | 08:53

הכתבה מעולה! תודה.
אני מודה שאת חלק מהמונחים לא הבנתי :)

חגית

מיכל 18.03.2008 | 07:41

תשובה לענבר שאלה מצויינת שאין לה תשובה חד משמעית...
הייתי מציעה ככה:
את ההברקות ההורסות -לפרסם קודם כל אצלך באתר, אח"כ לקשר אליהן מתוך אתרי web2.0 מרכזיים ולקוות שזה כבר יתחיל תהליך של ייצור קישורים טבעיים אליך.
שאר תכנים חשובים כדאי להפיץ גם באתרים מרכזיים בתחומך, וגם אצלך. כמובן בניסוחים שונים, מזויות שונות וכד'.

ענבר 17.03.2008 | 09:46

אכן מאמר מצוין רק שאלה קטנה-את כל ההברקות שלי אני אמורה לפרסם אצלי באתר או להפיץ או גם וגם?

יפעת-"המקום של יפעת" 13.03.2008 | 21:52

מאמר מעניין ומעשיר- תודה!

הוסיפי תגובה לכתבה זו




הוסיפי תגובה דרך פייסבוק

למאמרים נוספים בנושא ייעוץ שיווקי