התחברי

כשהגולשים מרוצים, גם גוגל מרוצה (בדרך כלל)

איך בונים תוכן מנצח לאתר? למה זה חשוב כל כך? איך לרצות גם את גוגל וגם את הגולשים? התשובות לפנייך. נכתב על ידי מיכל כהן, מומחית לקידום אתרים. מומלץ!

» מדור ייעוץ שיווקי » שיווק אינטרנט

החלטת להקים אתר: רכשת דומיין, סגרת עם חברת בנייה, עיצוב ואחסון. עכשיו רק התוכן חסר. רק התוכן?! הרי "התוכן הוא המלך", זו הסיסמא של מומחי האינטרנט, זו דרישתם של הגולשים וזו המלצתם של מנהלי מנוע החיפוש גוגל.

אז מה זה אומר? איך בונים תוכן מנצח לאתר? למה זה חשוב כל כך? איך לרצות גם את גוגל וגם את הגולשים? התשובות לפנייך.

בניית תוכן - מאיפה מתחילים?
חלוקת האתר לדפים:  במקום למקד את כל האתר סביב אותו נושא ואותן מילות מפתח, יש לחלק את האתר לתתי נושאים ולמקד כל דף סביב תת-נושא ייחודי. יש לבנות את האתר בצורה היררכית כך שהדפים העוסקים בנושאים הרחבים יותר, ממוקמים קרוב יותר לדף הבית.

מילות מפתח: חשבי על המילים והביטויים הרלוונטיים ביותר לכל דף באתר שלך. מהם הביטויים בהם ישתמשו המחפשים בגוגל? כדי שמנועי החיפוש יעלו את הדף שלך בתוצאות חיפוש אלה, חשוב שביטויי החיפוש (הקרויים בטויי/מילות מפתח) יתפסו מקום מרכזי בתוכן הדף, בכותרות ובתגיות המיועדות למנועי החיפוש.

אם תכננת נכון את מבנה האתר, דף הבית יתמקד במילות המפתח הרחבות ביותר והפופולאריות ביותר, וככל שנתרחק מדף הבית כך נמוקד במילים הנישתיות יותר. (הערה: ע"מ להגיע לבטויי המפתח האופטימאליים יש לבצע מחקר מילות מפתח בעזרת מומחה לקידום אתרים).

ממשיכים לבניית תוכן מנצח:
אתר תוכן מנצח הוא אתר שתוכנו קריא, עשיר, שימושי, מעניין, עדכני וייחודי. מסובך? חישבי שוב על אותם גולשים שמחפשים את מילות המפתח שלך בגוגל. מה הם רוצים לדעת? מה מציעים להם האתרים המתחרים? הציעי להם את משהו טוב יותר, ברור יותר, מועיל יותר, משהו שהם ממש  רוצים לדעת ואף אחד אחר לא מספר להם.

בעלי אתרים רבים נמנעים מלספק מידע מועיל באתר, מתוך חשש שהמבקרים ילמדו הכל בעצמם ולא יזדקקו לשירות אותו הם מציעים. זוהי גישה מוטעית. ככל שתספקי מידע טוב יותר- כך תייצרי תנועה רבה יותר באתר שלך, וכך תייצרי לעצמך לקוחות רבים יותר. נסי לחשוב איך את מתנהגת כשאת מחפשת ברשת. באילו אתרים את מתעכבת? אם את זקוקה למשל ליועץ פאנג שווי, מה יתפוס אותך יותר: אתר המכיל הסבר מפורט על עקרונות התורה, כיצד היא פועלת ולמה היא חשובה, או אתר של 4 דפים המספר את קורות חיי היועץ, החזון שלו ומס הטלפון שלו? עכשיו נסי לחשוב איך היית מתנהגת אם היית מנוע חיפוש? איזה משני האתרים הייתם מדרגת גבוה יותר עבור חיפוש על "פאנג-שווי"? עוד לא השתכנעת? עברי לסעיף הבא...

איך תוכן טוב מסייע לקידום האתר:
מנועי חיפוש סורקים טקסט - הם לא מבינים תמונות, לא מספרים ולא מצגות פלאש. הם מבינים מילים. ע"מ שיבינו שהדף שלך רלוונטי למילות החיפוש, על הדף להכיל את מילות החיפוש, וגם מילים וביטויים בתחומם (תתפלאי לדעת שהרובוטים של גוגל מזהים הקשרים. הם מבינים שלמילה "עיצוב", למשל, יש קשר חזק ל"פאנג שווי" יותר מאשר למילה "פיתה"). אז עושר בטקסט, וטקסט רלוונטי הם פרמטרים חשובים עבור מנועי חיפוש.

תוכן טוב מייצר באופן טבעי קישורים טובים. ככל שתייצרו תוכן שימושי ומעניין יותר, כך יותר אתרים יאותו ליצור קישורים לאתר שלך. לקישור שנוצר באופן טבעי, יש ערך קידומי גבוה יותר מאשר קישור שנוצר כחלק מפעילות קידום אתר (החלפת קישורים, קניית קישורים וכד').
 
א. קישורים טובים הם מקור טוב לתנועת גולשים ולא רק לדירוג במנועי חיפוש. אם מגזין עיצוב נחשב ימצא מידע מועיל באתר הפאנג שווי שלך ויחליט ששווה לקשר אליו, תזכי חינם בתנועת גולשי אותו אתר פופולארי. ספקי כלים שימושיים, מחשבונים, טיפים, מדריכים, שאלונים לבדיקה עצמית, מידע ייחודי  - ותראי איך הקישורים זורמים אלייך מעצמם.

ב. ככל הנראה, התנהגות מבקרים באתר היא פרמטר לדירוג האתר בגוגל. כאשר המבקרים באתר יוצאים מייד וממשיכים לתוצאות החיפוש הבאות, הם מאותתים לגוגל שאינם מרוצים מהתוצאה. לעומת זאת, כאשר הם מתעכבים באתר לזמן מה ומדפדפים בו, הם מאותתים שהאתר אכן ראוי לדירוג גבוה.

ג. ואם עדיין לא השתכנעת, צפי בקטע קצר מראיון עם מט כץ, ראש חטיבת ה spam בגוגל.

כתיבה נכונה:
גם אם אנחנו נשות מקצוע מעולות, רובנו לא יודעות לכתוב נכון. כתיבה נכונה היא כתיבה מסוגננת נכון, מנוסחת היטב, בנויה נכון, אופטימאלית למנועי חיפוש, והעיקר - כתיבה שמייצרת לקוחות. אם כל זה גדול עלייך, היעזרי בשירותי כתיבת תוכן מקצועיים.

דוגמא להשראה:
שימי לב איך משרד עורכי דין השכיל לבנות אתר תוכן גדול ועשיר, ולא חשש לנדב לקוראיו את כל המידע הקשור לתחומי עיסוקו. מבנה האתר, החלוקה לתכנים, וסיקורם המלא - ייצרו אתר שמדורג גבוה עבור כל המונחים הקשורים לתחומו, ובהחלט משאיר את המבקר עם תחושה שהוא הגיע למקום הנכון.

תוכן טוב זה לא כל הסיפור:
כתיבה נכונה של תוכן עשיר ומועיל, היא פרמטר חשוב להצלחת האתר, העלאת התנועה בו וקידומו במנועי חיפוש. יחד עם זאת, ישנם פרמטרים משמעותיים נוספים המשפיעים על דירוג האתר במנועי חיפוש (בניית מערך קישורים חכם, אופטימיזציה לקוד ועוד). לעיתים ניתן לפצות על חולשת פרמטר אחד ע"י חיזוק פרמטר אחר. על  טכניקות משמעותיות נוספות לקידום אתרים אדון במאמר הבא בסדרה. בינתיים, אל תוותרי על תוכן טוב: זה טוב לגוגל, אבל חשוב יותר - זה טוב לגולשים.

 המחברת, מיכל כהן
יועצת בקידום אתרים באינטרנט

BSc במדעי המחשב וסטטיסטיקה
מנהלת פורום קידום אתרים באתר גולדה michal@webguru.co.il

תגובות

גבריאל הנר 08.12.2008 | 17:46

תודה על הפירגון אכן צדקת, האתר עלה לשורה ראשונה

עדי 09.02.2008 | 19:49

תודה רבה!

אריאלה זמיר 05.02.2008 | 09:09

מצוין. מחכה כבר למאמרים הנוספים בסדרה

יערה הולצמן ביסמוט 05.02.2008 | 08:25

רואות ממי למדתי? :-)

מרב מולכו 04.02.2008 | 06:24

תודה - גם ממני :)

סנדרה רגב 04.02.2008 | 06:14

תודה מיכל - חשוב מאוד!

מיכל כהן 04.02.2008 | 05:37

לליאת - לימודים בניית אתרים, עיצוב אתרים, קידום אתרים - אלה 3 תחומים שונים. לכל אחד מהם יש קורסים וספרים. בתחום הקידום, שיטות הקידום משתכללות ומתפתחות כל הזמן, במקביל לשיפורים במנועי החיפוש ובמקביל לשנויים ברשת כולה. כך שהלימוד הוא יומיומי: מהרשת: מאמרים, פורומים, e-books ובעיקר מנסיון.

רוני 04.02.2008 | 04:39

אהבתי סוף סוף מישהו הצליח להסביר לי מה זה קידום אתרים.
כתבה נהדרת.

ליאת 03.02.2008 | 17:34

לימודים היכן לומדים את כל נושא בניית האתרים וקידומם. מה השלבים שיש לעשות על מנת להיכנס לתחום.
תודה,
ליאת

הוסיפי תגובה לכתבה זו




הוסיפי תגובה דרך פייסבוק

למאמרים נוספים בנושא ייעוץ שיווקי