התחברי

ואלו שמות

מהו הזמן הנכון להעניק לעסק שלנו את שמו? מהו שם טוב? ואיך למען השם יוצרים אותו? אריאלה זמיר בעלת עסק לשירותי כתיבה ותוכן לעסקים קטנים כתבה עבורכן 10 טיפים. חומר למחשבה

» מדור ייעוץ שיווקי » כתיבה שיווקית

רגע אחרי שהחלטנו סופית שאנחנו רוצות להקים עסק משלנו, מגיע הרגע בו אנו מחפשות בלהיטות אחרי שם לעסק. שם קצר, מדליק, מצחיק. קולע, נוגע, פוגע. אנחנו שואלות חברות, מטרידות את מנוחתם של בני משפחה, מתייעצות בפורום קריירה, מבררות בפורום של קופירייטרים מגלגלות על הלשון ומחליטות.

רגע! לא כל כך מהר.

רבות מאיתנו חושבות ששם זה הדבר הכי פשוט והכי מהנה בכל הקונסטלאציה הזו שנקראת "עסק".

מהנה? -בהחלט! פשוט? ....

הדעות לגבי בחירת שם לעסק מאוד חלוקות. אני מכירה כאלו הסבורים, שהעניין בכלל לא כל כך חשוב בכדי להשקיע בו זמן, מחשבה ואנרגיה.  

לא חשוב כי התוכן שאנו יוצקים בעסק, המיתוג שאנו יוצרים לו, החשיבה היצירתית וההתנהלות הכלכלית, הם הדברים המהותיים שיהפכו את העסק שלנו לעסק מצליח.

רבות הדוגמאות: החל מהמותגים הספורטיביים למיניהם דרך מעצבי העל הידועים וכלה ב"קוקה קולה" (מה זה בכלל קוקה קולה?...).

על פי התיאוריה הזו כל עסק יכול להיקרא, או לא. "NO NAME" טוב גם הוא לצורך העניין.

העניין הוא, שלא פעם בעלות עסקים מחפשות משהו שיביע את עצמן, שיצור נבדלות.

זה טוב לסינון לקוחות, להפגנת ייחודיות ולהזכיר לך את המיקוד שלך.

טיפ מס' 1:
גלי את הזהות שלך
מהי הליבה?
מה הייחודיות?
מי קהל היעד?

אם את מעצבת בגדים לנשים בהתאמה אישית. בפעם הבאה כשיפנו אלייך מהמפעלים של ZARA לעצב עבורם את הליין האולטימטיבי הבא, את תדעי שזה לא את. מצד שני איך הלקוחות הייחודיות שלך, אלו שקשה להן למצוא בגדים ההולמים את גופן, אלו שנאלצות להסתיר פגמים כל שהם, איך אלו ידעו שהעסק שלך נולד בדיוק בשבילן אם תיתני לו את השם: "ענבל- מעצבת"   

טיפ מס' 2:
שם טוב הוא שגריר טוב.

הזהות העסקית שלכן מגובשת, ובכל זאת יש לכן רק משפטים באורך קילומטר בראש כדי להביע את מה שאתן רוצות. זה טוב? זה לא.

שם צריך להציג את העסק שלך בצורה ממוקדת כבר מהשנייה שכרטיס הביקור פוגש בלקוח הפוטנציאלי שלך.

טיפ מס' 3:
בחרו בשם קצר וקליט. (עד 3 מילים!).

ענבל- מפיקת אירועים, זה בסדר?

זה לא. מה פה מיוחד? מה מושך? מה זה מקרין? - כמעט לא כלום למעט העיסוק. אנחנו יודעות שענבל לא אופה עוגות ביתיות. אז מה?

טיפ מס' 4:
דאגו שבשם שלכם תהיה לפחות טיפונת לחלוחית: 

ביטויים, משחקי מילים, חרוזים  -כל אלו יכולים למשוך, לסקרן ליצור עניין.   

אם השם שלך הוא סיגל ואת מארגנת מעגלי נשים, החרוז יכול להוות עניין, והשם כולו יעיד את העיסוק שלך (גם אם במקרה הספציפי הזה לא כולם יבינו מה זה מעגל). לדוגמה: "עם סיגל במעגל".

"כפתור ופרח" אם את יוצרת כפתורים וידיות מחימר פולימרי (פימו).    

מה מייחד את השמות האלו? שכל מי שנתקל בהם, מבין מהרגע הראשון את המהות של העסק, ומהרגע השני הוא מחייך, מסתקרן. יש מקום  לשאלות: לאלו נשים מיועד המעגל? איפה את מוכרת את הכפתורים שלך? אבל אף אחד לא יתהה על המהות. אני מודה, אני פריקית של חיבור למהות, לא רק מה את רוצה לשדר: הצלחה, מצוינות, אינטימיות וכו'.    

המהות של העסק שלך בהחלט לא תהיה ברורה אם החלטת להעניק לעסק שלך את השם "סימפטיה"

לא יהיה אחד (שיהיה לו זמן להתעניין) ושלא יחקור אותך מה בדיוק את עושה.

ניתן לראות בזה חשיבה יצירתית. אני בעד! בעיקר... אם מדובר במישהי שקוראים לה סימה והיא מתעסקת בטלפתיה.     

ומה עושים עם הסתימות?

טיפ מס' 5:
לכל שם ניתן ורצוי להוסיף תת שם.

למה בעיתון יש כותרת וכותרת משנה? כדאי להכניס את הקורא לתוך העניינים.

אותו הדבר בשמות. מצאתן לכן שם ש"עושה" לכן את זה אבל לאחרים הוא חידה? - כתבו לו פתרון. מתומצת וענייני. גם אם לאחרים הוא אומר משהו, עדיין אני ממליצה בחום על תת שם.

(סינון לקוחות, מיקוד - זוכרות?).

"סימפטיה"
תקשור ופענוח חלומות

"קונוטאציה"
 משחקי חשיבה יוצרת.

"מיליגרם"
אימון אישי להרזיה

איך יוצרים שם שיהיה קצר, יצור ניצוץ ויאפיין את העסק שלנו? 

טיפ מס' 6:
צוללים אל עולם המינוחים של העסק

אם את בעסקים של צלילה "שנורקל"-לימודי צלילה לילדים, יעשה את העבודה מצוין.

אפשר לגלוש לשפות אחרות, להיעזר במטאפורות, דימויים, סיכול אותיות וכל מה שעולם המילים והצלילים מציע לנו, והוא מציע הרבה!

יש כאלו שמאוד מעוניינות שהשם שלהן יופיע כחלק משם העסק בעיקר כשמדובר במקצועות יצירתיים.

טיפ מס' 7:
בדקו היטב את האותיות של השם שלכן

לא פעם הוא יכול להוות בסיס לשם העסק (שיופיע מתוכו- ממש כך), או יתחבר למילה אחרת

שמתאימה לתחום בו אתם עוסקים.

טיפ מס' 8:
גם הגראפיקה יכולה לתמוך ברעיון.

אותיות קטנות, גדולות הפוכות וכו'.

בחרו לכם מעצב טוב, הוא יכול לחולל פלאים.

טיפ מס' 9:
יגעת ומצאת -תאמיני!

גלגלי אותו שוב ושוב על הלשון, וודאי שאת שלמה איתו. תבדקי שאת מתמוגגת כל פעם שהוא יוצא לך מהפה. תרגישי את החשק להכריז עליו בקול גדול, ואם לא....   

טיפ מס' 10:
שם זה לא קיר

אפשר לשנות, אפשר להחליף. אתן מוזמנות לקרוא את הפוסט הראשון שכתבתי "עסק אינדיאני" בבלוג שלי "מילה של עסק" המפורסם ב"גולדה" ו"בקפה דה מרקר", הוא מדבר בדיוק על זה: על הקושי למצוא את השם הנכון. מניסיון, זה לא כל כך נעים להחליף שם, במיוחד אם זה לא נעשה בשלב "ההרצה" אבל אם אתן חייבות, אז אתם מוזמנות לחזור להתחלה.  

"זמיר- מילת מפתח", שירותי כתיבה ותוכן
תוכן לאתרים

תגובות

KurmanAhlabm 08.11.2008 | 04:52

Billo Hi there!
My first post at this great blog!
I wanna show u my dayly updated blog: Black Amateur Fuck Video
Have a nice day!
BB!

P.S. if you don\'t want to see this message please write me to no.ads08@gmail.com with subject \"NO ADS\" and URL of your forum
Thank you for cooperation!

ליאת 05.02.2008 | 17:09

ואם אין לי את זה? אני צריכה לשלם 200$ עבור סלוגן? זה מוגזם!!!

אביבה 21.11.2007 | 16:55

אכן יותר קל לתת שם לילד מאשר לעסק כתבה טובה, עם טיפים מצוינים.
גם אני עוד מתקשה למצוא שם לעסק שלי.

אריאלה זמיר 06.11.2007 | 09:49

להדס, יש אפשרות להגן שם בזכויות יוצרים, אבל אני לא חושבת שצריך ללכת כל כך רחוק. כמו שאי אפשר להעתיק אופי של אדם, אי אפשר להעתיק זהות של עסק. כשהיא מגובשת השם נגזר מימנו ויהיה קשה לקחת אותו מימך. וכשמוסיפים תת כותרת אז בכלל הסיכוי קטן עוד יותר.

הדס 05.11.2007 | 22:01

ואם רוצים לשמור זכויות על שם יגענו, חשבנו ומצאנו שם
אך אפשר להגן עליו, לשמור זכויות?
שמשהו אחר לא יקרא גם לעסק של את אותו שם.

יערה הולצמן ביסמוט 28.10.2007 | 09:34

טיפים מצויינים! להפנים וליישם!

הוסיפי תגובה לכתבה זו




הוסיפי תגובה דרך פייסבוק

למאמרים נוספים בנושא ייעוץ שיווקי